• Melea85

Är det billigt/dyrt i Egypten?

Jag undrar om det är billigt att leva i Egypten, t.ex. hur mycket kostar kläder, souvenirer, skor ungefär i svenska kronor? Ska åka dit om några veckor och vet inte hur mycket som behövs. Räcker det om man tar med sig 700 egyptiska pund eller kommer man inte långt med det? Är priserna som i Sverige eller lägre?

• Svar på tråden Är det billigt/dyrt i Egypten?
  • Maarriiiaaa

Jag va där för 1 ½ år sedan, åker igenom om precis en vecka..

Priserna är ungefär som i sverige, men man kan alltid pruta!
    Nu vet jag inte vad du tänkt göra, men 700 egyptiska pund lät ganska lite..
    Vi ska åka iväg en vecka med all inclusive, jag ska växla in 2000 kr, för det va ungefär det jag gjorde över med förra gången..

Får man fråga vart nånstans i egypten du ska?

• Ellinora

Egypten har en utbredd prutarkultur - så pruta skall ni absolut göra! Detta gör att priserna kan variera beroende på hur bra man prutar, men det är överlag billigt att både shoppa o äta gott där nere!

Tyckte också 700 EGP lätt lite men det beror ju också på hur länge ni skall vara där nere, om pengarna är beräknade att räka till både utflykter, mat o shopping?!

• Melea85

Jag ska vara där 1 vecka med all inclusive. Hade mest tänkt ha pengar till shopping och nån utflykt men det kanske är live väl lite pengar för det?

Brukar hotellen ha bra mat och får man äta när man vill med "all inclusive"?

Vi ska till sharm el sheik, vart ska du [Maarriiiaaa]?

Svar på tråden Är det billigt/dyrt i Egypten?