Kissar rött
Min katt kissar rött(blod)... vad tror ni det kan bero på???
Min katt kissar rött(blod)... vad tror ni det kan bero på???
oj, det låter inte bra. Jag tycker du ska kontakta veterinären, kan ju vara en urinvägsinfektion.
troligen urinväginfektion el njursten. Ta GENAST kontakt med en VET.
Ja, det låter mest troligt som en urinvägsinfektion...du bör ringa veterinären!
För båda kan göra din katt VÄLDIGT sjuk om han/hon inte får hjälp omgående
Min första tanke är urinsten, så vore jag du skulle jag ringa veterinären direkt imorgon bitti och få en tid så fort som möjligt.
Ett tips är att fasta katten redan från inatt om du ser detta innan sovdags.
Om de skulle vara urinsten kan de behöva söva katten för att spola rent urinvägarna och då kan de vara bra om katten har fått fasta innan den sövs.
Har själv tyvär haft alldeles för stor erfarenhet av katter med urinsten.
Hoppas kissen snart mår bättre!
Du får uppdatera med hur de går!
Lycka till!
Fick inte tag på vetrinären idag. Men när jag kom hem efter en hel dag på jobbet och kollade i lådan så hade hon inte kissat blod... Tror ni jag ska söka vetrinär ändå??+ Hon är pigg annars...
Min perserkatt kissade blod, han var inte så gammal då kanske 3-4 år. När jag kom till veterinären röntgades han och det upptäcktes urinsten som sedan opererades. Allt gick jättebra, han åt specialfoder (inte Hills som förebygger urinsten för den åt han när han fick urinsten). Tyvärr lever han inte idag men han blev
15 år.
Hoppsan tryckte lite för fort på posta-inlägget-knappen.
Du ska defenetivt ta kontakt med vetrinär. Min systers katt kissade blod ett tag sen slutade det helt plötsligt och det hände inget på nästan ett år. Helt plötsligt kom det tillbaka och han dog helt plötsligt. Hade hon kontaktat vetrinären när det hände första gången så kunde han vara vid liv idag och han var bara 3 år när han dog.
Inte för att jag inte tänker betala men vad kostar det ungefär att spola urinvägarna??? Låter dyrt´!!!