• Novemberstjärnan

Go-boken

Nån mer än jag som är med?

Tycker böckerna är mysiga i sig, däremot anser jag ju inte att dem är anpassande till barnets ålder som dem lovar..?
  • Svar på tråden Go-boken
  • Veladis

Själv tycker jag Go´boken är taskigt översatta låtsatspedagogiska tråkböcker av kass pappkvalitet. Men det kanske finns barn som gillar dem. Och föräldrar...?

• BabeGrl

Jag har varit med i Go'Boken i snart 1 år och jag tycker att de senare böckerna har varit bättre. Dock började jag köpa böckerna när min son var 2 år och har därmed fått en del sago böcker nu på slutet men han har fått många bra böcker tycker jag. Man har ju valet att avstå frå framtida böcker genom att gå in på deras hemsida.

Children Are Our World
  • Peztis

Sonen har precis fått den sista i Mitt 1-2-3 och de var väl värda varenda svindyrt öre! Han älskar böckerna och de olika aktiviteterna som följde med varje paket. Jag tycker att sagoböckerna är riktigt bra, faktiskt. Bra sagor som blandar in olika ämnen som veckodagarna, mer och mindre, klockan, pengar osv.

Nu får vi se om vi tänker fortsätta med Mitt a-b-c men ekonomin tillåter det inte riktigt just nu.

• Novemberstjärnan

Jag kanske har gått med förtidigt då Min son är tio månader nu och är inte alls intresserad av att mamma läser för honom. I första paketet fick jag en bok han älskar; herr kvadrat, en mjuk bok som prasslar och piper när man trycker på den.. men nu tycker jag den största delen av böckerna är mycket mycket text och han uppskattar det inte riktigt än.. Men om ett par år kanske!

• BabeGrl
    Novemberstjärnan skrev 2009-10-06 18:54:34 följande:
    Jag kanske har gått med förtidigt då Min son är tio månader nu och är inte alls intresserad av att mamma läser för honom. I första paketet fick jag en bok han älskar; herr kvadrat, en mjuk bok som prasslar och piper när man trycker på den.. men nu tycker jag den största delen av böckerna är mycket mycket text och han uppskattar det inte riktigt än.. Men om ett par år kanske!
    Jag började också läsa till min son och köpte böcker till honom men han verkade inte så intresserad av det. När Go'Boken ringde mig så tänkte jag att det skulle kanske vara en god ide att börja samla böcker. Var själv med i en bokklubb när jag var liten. Tyvärr så fick min syster låna dem böckerna till sina barn och är nu borta.

Tycker inte du ska gå ur klubben, om du tycker att nästa paket inte passar för din son så avbeställ den då innan den sänds. Min son var ca 1 år när jag började med Go'Boken och när han såg det vita paketet tyckte han det var roligt att se vad som var till honom. Nu älskar han det och vill att jag ska hjälpa honom o öppna det och den senaste boken han fick har jag fått läsa de senaste 3 kvällarna för honom. Han tar även upp böcker och sitter och läser dem för sig själv och detta kan vara någon av hans första böcker som är mer som pekböcker med ett par sidor o lite text, men han gillar att titta i dem. Ge det lite tid bara så kommer det. Stressa inte!!
    Children Are Our World
  • Stora Havet

Sonen har varit med i Goboken väldigt tidigt, och jag tycker vissa böcker är bra andra lite tråkiga. ROligt är det när det medföljer någon extra leksak, som sist när han fick ett litet pussel (2-bitars).

Sonen föddes för tidigt så jag har ändrat ålder på bokpaketen (det kan du göra på deras hemsida under Min Sida).

Nyligen nappade jag på ett erbjudande från Barnens Bästa Bokklubb och tycker den verkar bra.

• happy 78

jag gillar verkligen deras böcker. Sonen är 7 månader nu och en del av de man fått har han ju inte så stor glädje av ännu. men det gör ju inget,det går att använda sen. tokiga tonboken tex är ju fantastisk!

• Pinje

Jag var med när sonen var liten, det var bra böcker men jag avbeställde ca varannan gång för jag ville köpa och välja lite själv också på affärer. Nu har vi GoBoken 123 till tjejen och GoBokens Fakta till sonen på 7 år, de älskar dem. Spelen till 123 är många superbra, fast 2-3 st är dåliga, speciellt ritboken till 3:an, betala ca 80spänn för en bok att rita i?!?

• Dollheart82
    Veladis skrev 2009-10-06 18:40:47 följande:
    Själv tycker jag Go´boken är taskigt översatta låtsatspedagogiska tråkböcker av kass pappkvalitet. Men det kanske finns barn som gillar dem. Och föräldrar...?
    Word! Instämmer fullständigt!
  • Tesselajnen

Vi har varit med i GoBoken sen Alex var 6 månader, så ett år är det nu. Vi tycker hela familjen att det är jättebra böcker! Alex älskar mer eller mindre varenda en vi får därifrån och jag tycker att de passar honom (ålders och utvecklingsmässigt). Han älskar speciellt de böcker som har luckor att öppna, fick nyligen någon med en bondgård och han blir lyrisk när han hittar en "Vov!" eller "Baool!" bakom (vovve & Ballong).

Vi var med i Barnens Bokklubb till en början också, men det tyckte jag var ett riktigt bottennapp. Då går jag hellre till en bokhandel och köper sagoböcker istället än att lägger pengarna på de böcker de skickade ut.

• Funderingar

Vi är med i Barnens Bokklubb och är jättenöjda! Vadå böckerna de skickar ut? Varför avbeställer du inte böckerna och väljer en annan som du vill ha istället? Så gör vi, vi kanske har köpt 1-2 av de som är månadens bok. I övrigt har vi köpt en massa andra genom bokklubben istället såsom Max-böcker, en jättegullig bok m bjrnungen Knappen osv. Vi är som sagt jättenöjda!

• Tesselajnen

Funderingar: Antar att det var till mig du menar, det står inte att jag köpte böckerna utan att jag hellre lägger pengar på att köpa i butik. Jag avbeställde 5 bokpaket i rad, det tycker jag är ett dåligt betyg för en bokklubb. (Det är exakt samma rutin i Goboken, man kan avbeställa månadens paket om man inte vill ha det.)

Jag köpte det paket man var tvungen att köpa under sina första 6 månader som medlem och det var endast för att jag var tvungen även fast jag inte tyckte att paketet var något att ha.

• nirakanna2

Jag håller med om att åldersanpassningen är lite dålig. Min kille är 7 månader och har fått Tokiga Tonboken. Han kommer nog att älska den så småningom, men för tillfället kunde det ha varit en slät kub som spelade... Vi har gått ur, eftersom vi var rädda att glömma avboka.

• Runguska

Min son gillar Go-Boken, men jag tycker att det är för lite kvalité sett till vad de kostar. Så vi har gått ur, men han får gärna titta i böckerna vi redan har därifrån. Givetvis har vi en massa andra böcker också.

• kanske fru larsson

happy 78 skrev 2009-10-08 09:02:58 följande:

jag gillar verkligen deras böcker. Sonen är 7 månader nu och en del av de man fått har han ju inte så stor glädje av ännu. men det gör ju inget,det går att använda sen. tokiga tonboken tex är ju fantastisk!
    Min son har varit medlem i Go-boken sedan 3 månader, och han tycker mycket om titt-ut böckerna, och så självklart tokiga tonboken, som nu är söndertuggad och boken har lossnat från speldosan.
Svar på tråden Go-boken