• linda87

BILLIGA, (bädd)madrasser?? Ikea,jysk???

har kollat lite i ikea katalogen och jyskreklamen, nu är saken den att jag undrar rent kvalitetsmässigt, vilken är bäst? min tjej är väl inte så inne på IKEAS....

har tänkt först och främst kolla på bäddmadasser i strl. 180 då vi har två 90 madrasser och just n har vi två tunna bäddmadrasser över som jag avskyr då de glider isär grrr....
    har lite småtankar på en 160 säng så jag är lite vilrådig om jag ska köpa en bäddmadrass eller låta bli...hmmm hjälp...

• Svar på tråden BILLIGA, (bädd)madrasser?? Ikea,jysk???
  • Jaipur

Hm utan att göra för mycket reklam så jag har köpt från Jysk och dom är toppen. Rätt dyra ändå för att var aJysk. Tror att det var deras dyrare/halv dyra men ack mycket billigare än många andra. Så rekomendationer om Jysk.

• Jaipur

Hm utan att göra för mycket reklam så jag har köpt från Jysk och dom är toppen. Rätt dyra ändå för att var aJysk. Tror att det var deras dyrare/halv dyra men ack mycket billigare än många andra. Så rekomendationer om Jysk.

• linda87

hihi lungt
    okey ja ja kollade i nya katalogen från jysk, och det finns ju både billigare och dyrare...
    men sen är det ju storleken jag vill hiva den vi har nu och köpa en 160 iställer för 180 som vi har nu för det känns så jävla stort att sova i å andra sidan är det rätt skönt:-P hmmm knepigt dte där...
    va tycker du/ni? om strl på säng för 2 pers...

• wellah

vi har säng från ikea och är nöjda.

• linda87

ok hmmm knepigt en säer jysk en säger IKEA *S*

hur länge ha ni haft sängen?

• LillaÄrtan

Vi har för 1½ månad sedan köpt en 160 säng från Jysk, den är på erbjudande hela tiden, har kostat 7990:- och kostar nu 3000:-
    Den är jättestor & goooosig! Två stycken resårmadrasser, sedan två skummadrasser o ett stort fodral så dem inte glider isär och sedan en stoor 160 bäddmadrass på det! Den är "låg" på det sättet att den kanske bara är 5 cm ovanför golvet, så du kan alltså inte stoppa saker under sängen.. Men annars precis som en vanlig säng i höjd o så!
    Kan starkt rekommenreda den! Tror det heter C10 om jag inte minns helt fel
    Tidigare hade vi en Hilding 120 säng.. Jätteskön den med.. Men den kostar betydligt mer och den är sååå liten!

OT!
    Karln var på "studiebesök" på en av våra större möbelaffäer här och ägaren berättade att dem har sängar från samma fabrik & leverantör som Jysk, bara priset som skiljer.. och det med många 1000-lappar, han menade alltså att Jysk har precis samma kvalité som andra vanliga sängar!

• Jaipur

Hm jag menade bädddmadrassen inte själva "säng madrassen".

• Alicat

Vi har en 160 bred säng och det räcker gott och väl även när dottern (2) vill sova med oss. Själv tycker jag att mycket större säng tar för mycket golvyta

Om du ändå planerar att köpa ny säng så sklle ajg itne köpa ny bäddmadrass till den gamla utan vänta tills jag köper ny säng.

• linda87

det börjar luta åt jysk faktist *S*
    3000 för en dubbelsäng är ju inte alls farligt, tror jag har sett dne i katalogerna...
    de enda jag kan känna med en säng med dubbla resårbottnar är att det känns lite "inödigt" man kan ju inte tex ha en vanlig sängsomme utan måste ha ben väl? skulle nämligen vilja ha en klädd textil sänggalvel/gavlar :-P funderar på att göra själv....frågan är om dte går att skruva på utan att sabba sängen...?

ja det är ju det en 180 säng tar ju sån jäöa plats, vi har två dörrar in i sovrummet oh jag får ringa runt till andra dörren pga att det är bara 20 cm mellan sängänden och väggen *S* känns lite löjligt...

• LillaÄrtan

Jo, det är ju lite torvigt, tror inte att man kan ha vanliga sänggavlar & ramar till dessa sängar! Men som sagt så är det en jättttttteskön säng och kan varmt rekommendera den, trots att man inte kan ha vanliha sängramar till den
    Vi har varken ram eller gavel.. Utan har köpt en låååååååång 160 kudde att ha i huvudändan så det ser riktigt finfint ut!

• linda87

du har ingen bild? blev nyfiken på hur det skulle se ut med en sån kudde.

• LillaÄrtan

Neee tyvärr så har jag inte det! Men det är skitfint att ha en kudde lika bred som sängen.. Vi har som en "vanlig" men tycker faktiskt själv att dem runda är finare! Kika in bla inredningsidorna på www.laredoute.se där har dem sånna kuddar...

• linda87

rolig sajt

du råkar inte ha någon digitalkamera? *S*
    men går det att få En sån lång kudde?

• LillaÄrtan

Japp det har jag.. men för tillfället ingen sladd så jag kan slänga in bilder på datorn, illa då jag faktiskt har mag-fotar-dag idag.
    Om det går att få en så lång kudde?
    Joo det tror jag väl... Jag fick då min när jag beställde den från Ellos för ca. en månad sedan.....

• linda87

sånt är lite surt
    jaså ^^ där ser man ja kanske ska ta å titta in på ells å kicka...:-P

• linda87

nån mer som har något förslag?

Svar på tråden BILLIGA, (bädd)madrasser?? Ikea,jysk???