• mukko

Stockholmare! vilken förort tycker ni är bäst att bo i med barn?

Vilken förort i stockholm tycker ni är bäst för barn att växa upp i?

Vi måste flytta nu så skriv å berätta snälla vad ni tycker om de olika ställen där ni bott eller som ni känner till! :D

• Svar på tråden Stockholmare! vilken förort tycker ni är bäst att bo i med barn?
  • Lequisha

Ingen, så vi valde att flytta till Åland istället

Men seriöst så gillar jag Vallentuna där jag själv växte upp.
    Nära landet men även ok avstånd till köpcenter ( Täby centrum tar 10 minuter med bil ) , sthlm city osv.
    Lugnt ( så lugnt det nu kan bli i stockholms län ) och vackert med naturen inpå husknuten.

• Länisen

Jag är rätt nyinflyttad i Nacka, och tycker det verkar hur bra som helst här =)

• Izzo

Bor i Järfälla (Viksjö)

Är nära till naturen, city o väldigt lugnt o bra för barnen

• mukko

Hehe ok....vallentuna...lååååååångt bort!

Högdalen är mysigt men för myckt alkisar och pundare

Bandhagen är ju jäääättemysigt där skulle jag lätt kunna bo

• Lequisha
    mukko skrev 2009-10-06 23:18:49 följande:
    Hehe ok....vallentuna...lååååååångt bort!Högdalen är mysigt men för myckt alkisar och pundareBandhagen är ju jäääättemysigt där skulle jag lätt kunna bo
    Då ska du se Åland

Men jo, folk som inte kommer från den sidan stan tycker väl knappt att det tillhör sthlm hehe. Men sthlm är det och jag har även bott i Tyresö, nacka, högdalen, hammarbyhöjden och täby så jag har lite att jämföra med.
    Och jag föredrar helt klart Vallentuna för barnfamiljer.
  • Stora Havet

Saltsjöbaden - jättebra för barn. Mkt natur, hav. Man behöver inte köa till gungor och andra grejer på lekplats, men det finns ändå barn. Lugna områden. 20 min med Saltsjöbanan in till stan.

Gröndal - underbart, men lite väl mkt barn, kö till gungor och sånt. Grönområden.

Sollentuna - verkar trevligt och många barnfamiljer flyttar dit.

Annars måste jag också säga Nacka, väldigt trevligt på alla sätt och vis.

• mukko

hmmm...men vallentuna...aa det är ju som södertälje ungefär..

men va inte hammabyhöjden bra? å va tyckte du om högdalen?

Nån som vet nåt om hökarängen? eller aspudden/midsommarkransen-området???

Har bott i saltsöbaden och trivdes inte alls! För dött, inga mataffärer å inget annat heller, säkert fin natur men om man inte har bil ller körkort är det tyvär för långt å för dålig kommunikation.

• Marsflickan78

Aspudden/Midsommarkransen är bra områden. Annars gillar jag Älvsjö mycket också. Hägersten överlag är bra tycker jag.

I Sollentuna har jag jobbat och visst är det bra där beroende på vilket område man väljer. Ska man köpa hus så är det dyrt i Sollentuna men jag antar att det kanske inte är så mycket dyrare än på andra ställen.

• mångmamma

Har bara erfarenhet av Lidingö och Bromma.
    Bra områden båda två.
    Fast bäst är att lämna Stockholm helt och bo på "riktiga" landet! :)

• lianin

Har bott i Midsommarkransen och bor nu i Gröndal - kan rekommendera båda områderna + Aspudden, det är bra med dagis, fina lekparker och nära till naturen. Vi trivs jättebra här i Gröndal och har inte upplevt att det är några problem med köer till gungor osv, men visst är det mycket barn här, misstänker att ungefär hälften av alla som bor här har småbarn - tycker det är trevligt för man hittar alltid någon man känner i lekparken :)

Svar på tråden Stockholmare! vilken förort tycker ni är bäst att bo i med barn?