• bambiii

Kan man få svamp på fingrarna?

mm först fick jag fotsvamp.. och nu verkar jag ha fått det på mina fingrar det har liksom slutat klia på fötterna och nu är det mina fingarar som är som kliar och har samma knottrar på sig som fötterna? trodde inte man kunde ha svamp på fingrarna? ska till min BM på fredag s ska fråga henne också då men tänkte om någon annan varit med om detta kanske?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-07 06:24
    kan man isåfall behandla det med pevary som jag fick för min fotsvamp eller måste man ha något annat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-07 06:25
    oj pevaryl skulle det stå :P

• Svar på tråden Kan man få svamp på fingrarna?
  • Ulle05

Vad jag vet kan svampangrepp drabba alla delar av kroppen. Pröva Pevaryl på händerna och se om det har någon effekt. Du kan alltid ringa distrikssköterskan på din vårdcentral, de brukar vara duktiga på sådant och tar dessutom ofta emot med kort varsel. Lycka till!

• bambiii

oki tack så mycket :) satte på lite pevaryl och det verkade hjälpa :)

• EliLeoMa

Vi hade samma symtom som du för tre-fyra år sedan. (Vi= jag och min sambo) och det visade sig vara Skabb. Det kliade mest kväll/natt och blev som pyttesmå vätskeblåsor/prickar mellan fingrar, tår och under fötter och på handleden. Tillslut över hela kroppen. Vi hade aldrig misstänkt skabb om inte det varit för att vi hörde om fler som fått det i omgivningen. Riktigt jobbigt att bli av med men
    det finns behandling på apoteket, receptfritt.

• bambiii

vad heter receptet? för det är precis dessa symtom jag har som du nyss beskrev min Bm sa att de liknade fotsvamp då hon kollade på mina fötter men om det nu är skabb hur kan jag kolla upp detta?

Svar på tråden Kan man få svamp på fingrarna?