• Wicktoria

OBH nordica är riktigt skit!!! Ska slå sönder min kaffebryggare nu!!!!!!!

SHIT hur orkar kaffebryggaren hålla på och tjafsa med mig på morgonen!
    Andra jävla skit OBHnordica kaffebryggaren jag har som slutar "ta upp vatten"
    nu är jag arg!!!! Vill ha mitt kaffe! aaaaaaaaaaaaa!!!

nedan följer en länk till dessa skitmaskiner, så ni vet vad ni aldrig ska köpa!

images.google.se/imgres&imgrefurl=www.tretti.se/hushallsapparater/kaffe-espresso/kaffebryggare/obh-nordica-obh-2398&usg=__sxhbZOkC3NbcDqYgBQ-KD5u8wt0=&h=300&w=221&sz=17&hl=sv&start=1&um=1&tbnid=2_oQTHlZepTJeM:&tbnh=116&tbnw=85&prev=/images%3Fq%3Dobh%2Bnordica%2Bkaffebryggare%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:sv-SE:official%26sa%3DN%26um%3D1

www.smartson.se/uploadedImages/Articles/Smartson_Test/OBH-Nordica-King-of-Coffee-Pearl-White---Autostop%281%29.jpg

• Svar på tråden OBH nordica är riktigt skit!!! Ska slå sönder min kaffebryggare nu!!!!!!!
  • Familjen Mu
    Wicktoria skrev 2009-10-07 10:00:24 följande:
    SHIT hur orkar kaffebryggaren hålla på och tjafsa med mig på morgonen!Andra jävla skit OBHnordica kaffebryggaren jag har som slutar "ta upp vatten" nu är jag arg!!!! Vill ha mitt kaffe! aaaaaaaaaaaaa!!!nedan följer en länk till dessa skitmaskiner, så ni vet vad ni aldrig ska köpa!images.google.se/imgres& imgrefurl=www.tretti.se/hushallsapparater/k affe-espresso/kaffebryggare/obh-nordica-obh-2398&u sg=__sxhbZOkC3NbcDqYgBQ-KD5u8wt0=&h=300&w=221&sz=1 7&hl=sv&start=1&um=1&tbnid=2_oQTHlZepTJeM:&tbnh=11 6&tbnw=85&prev=/images%3Fq%3Dobh%2Bnordica%2Bkaffe bryggare%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dor g.mozilla:sv-SE:official%26sa%3DN%26um%3D1www.smartson.se/uploadedImages/Articles/Smart...
    Länken fungerar ej!

Men kan ändå hålla med dig... OBH nordica är riktigt skit!!!!
  • carola 79

jag har den har haft samma problem nån gång och då brukar jag vicka den lite fram åt några gånger sen funkar den, har haft den i flera år

• stjärn fall

Fick kaffebryggaren OBH i julkalapp dyr o fin och en serie vi börjat samla på...gick tillbaka med den 2 dagar senare ..fullständigt skit....ljummen kaffe, hann bli grå hårig innan den var klar och ett jävla väsen...

• Wicktoria

Jag blir sådär tokarg!
    Har typ lust att åka till ONOFF och slänga den på kassabiträdet bara för att visa att jag börjar bli less (mmmm här har ni en riktig stark och bra bryggare, King of coffe!!!)

Jag skiter i om den är kung eller prins över kaffe jag vill bara ha en bra bryggare.

Så köper man skiten som ska va så bra och kunglig så är det bara skit.

• BabyJay

Vi har en OBH Nordica King of Coffee och är skitnöjda. Så sjukt gott kaffe!

Men är det för lite vatten i behållaren, typ 1 kopp så sätter inte maskinen igång, så man måste brygga 1,5 ialalfall för att det ska funka. Det är dfet enda som vi märkt, men vi brygger aldrig så lite ändå...

Nu blev jag kaffesugen!

• Wicktoria

carola 79 skrev 2009-10-07 10:07:03 följande:

jag har den har haft samma problem nån gång och då brukar jag vicka den lite fram åt några gånger sen funkar den, har haft den i flera år
    Jag har vickat hela gårdagen hela morgonen (förr gick det dock) men nu har den helt gett upp.. suger med tanke på att jag har allt i den serien.
  • amasonas

Oj vilken tur jag verkar ha haft då, stod nämligen och pillade på just en kaffebryggare med märket OBH Nordica igår men köpte sen en annan! Tyckte inte priset verkade motiverat med tanke de enkla funktionerna, vilket även försäljaren sa, ha sa att de flesta köpte OBH för att de gillar designen på dem.

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Stårschan

Håller också med. Vi köpte en OBH vattenkokare. Svindyr, men höll knappt ett halvår. Sen bytte vi till en lätt och billig no-name-vattenkokare, och den fungerar klockrent.

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • BabyJay
    BabyJay skrev 2009-10-07 10:09:16 följande:
    Vi har en OBH Nordica King of Coffee och är skitnöjda. Så sjukt gott kaffe!Men är det för lite vatten i behållaren, typ 1 kopp så sätter inte maskinen igång, så man måste brygga 1,5 ialalfall för att det ska funka. Det är dfet enda som vi märkt, men vi brygger aldrig så lite ändå...Nu blev jag kaffesugen!
    Vår är dock en annan modell än er. Om jag såg på bilden alltså...
  • Mandragora

Jag har haft en kaffebryggare från OBH nordica och det var rena rama skiten. Och så har jag en kompis som tycker att allt därifrån är fantastiskt för att det är OBH nordica... {#lang_emotions_dreamer}

shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • Wicktoria
    BabyJay skrev 2009-10-07 10:09:16 följande:
    Vi har en OBH Nordica King of Coffee och är skitnöjda. Så sjukt gott kaffe! Men är det för lite vatten i behållaren, typ 1 kopp så sätter inte maskinen igång, så man måste brygga 1,5 ialalfall för att det ska funka. Det är dfet enda som vi märkt, men vi brygger aldrig så lite ändå... Nu blev jag kaffesugen!
    Jo precis ibland fungerar den om man drar igång fullt.
    Men när jag köper en kaffebryggare för över 1 000:- vill jag kunna göra mig en kopp på morgonen, utan att behöva bjuda hela grannhuset. :)
  • Wicktoria

Nästa blir en moccamaster!

• BabyJay
    Wicktoria skrev 2009-10-07 10:13:11 följande:
    Nästa blir en moccamaster!
    Den ville jag oxå ha. Men jag inte sluta tycka att den är ganska ful alltså...
    Wicktoria skrev 2009-10-07 10:11:51 följande:
    Jo precis ibland fungerar den om man drar igång fullt.Men när jag köper en kaffebryggare för över 1 000:- vill jag kunna göra mig en kopp på morgonen, utan att behöva bjuda hela grannhuset. :)
    Helt klart. Men behöver du verkligen göra fullt? Tycker ändå att du ska gå tillbaka med den om du itne är nöjd. Det är ändå en dyr maskin lixom. och köp dig en Moccamaster!
  • Wicktoria
    BabyJay skrev 2009-10-07 10:19:23 följande:
    Helt klart. Men behöver du verkligen göra fullt? Tycker ändå att du ska gå tillbaka med den om du itne är nöjd. Det är ändå en dyr maskin lixom. och köp dig en Moccamaster!
    hahha jag försöker också hitta någon form av skönhet i moccamaster dock utan framgång, men dom är verkligen bra!!
    Synd att dom är ganska dyra.
  • BabyJay
    Wicktoria skrev 2009-10-07 10:33:34 följande:
    hahha jag försöker också hitta någon form av skönhet i moccamaster dock utan framgång, men dom är verkligen bra!!Synd att dom är ganska dyra.
    Ja, man är ju inte så värst sugen på att slänga ut 2000? kr på nåt som man tycker är fult. Men funktion före skönhet kanske? Men än så länge funakr vår bryggare, så får man se sen vad det blir. Då har kanske moccamaster fått nytt utseende, man kan ju alltid hoppas!
  • sstv

OBH King of coffe är kalasbra. Snabbt klart, bra smak. Det negativa är att varmhållningselementet är lite för bra och kaffe blir bränt i smaken om det får stå för länge. Ett par gånger har det hänt att den inte sugit vatten men det har varit när jag försökt göra bara en kopp och det är så sällan jag gör det.

• BabyJay
    sstv skrev 2009-10-07 11:22:20 följande:
    OBH King of coffe är kalasbra. Snabbt klart, bra smak. Det negativa är att varmhållningselementet är lite för bra och kaffe blir bränt i smaken om det får stå för länge. Ett par gånger har det hänt att den inte sugit vatten men det har varit när jag försökt göra bara en kopp och det är så sällan jag gör det.
    Det är snat att det ibland makar lite bränt. När det har stått ett tag alltås. Men då har man lärt sig det oxå ju!
Svar på tråden OBH nordica är riktigt skit!!! Ska slå sönder min kaffebryggare nu!!!!!!!