• Millans hustru

Rädda oss från apelsinfläckar!

Snälla någon hur får ni bort apelsinfläckar? De fullkomligen förstör varenda tröja flickan har på dagis för de äter apelsin. fem tröjor i veckan o jag hittar inga medel som tar bort eländet! o vår dotter.... hon ÄLSKAR apelsin *ler snett*

• Svar på tråden Rädda oss från apelsinfläckar!
  • Smajla

www.galltval.com

här kan du se var du kan köpa. Jättebra - har t o m fått bort blåbärsfläckar från ljust plagg - kanon!

• Millans hustru

okej, fler ideer, har ingen hemma o rädd att fläckarna torkar in för länge innan vi fått tag i?

• Rabbit

Testa vitvinsvinäger. Funkar jättebra på blåbär och hallonfläckar, har inte testat apelsin men det kanske kan vara värt ett försök.

• Millans hustru

nu har vi testat både vitvinsvinäger o galltvål o sen tvättat 60 grader o fläckarna bleknar men inte mer. Fler råd? Detta blir dyrt *ler snett*

• Googels

Jag vet inte om det är något egentligt tips eller bara tillfällighet, men ett par gånger när jag har tvättat kläder med apelsinfläckar på och sen hängt ute tvätten för att torka den så har de försvunnit när jag tagit in dem igen!

Har blivit lika paff båda gångerna för de fanns där klart och tydligt när kläderna var blöta och jag hängde ut dem, så jag vet inte om solen kanske blekt bort dem på nåt sätt, eller om det som sagt bara varit tillfällighet.

På kläder som haft fläckar länge funkar det kanske inte, men det kan kanske gå på 'nya' fläckar. *hoppas*

Svar på tråden Rädda oss från apelsinfläckar!