• cateye3

Varför kan en tatuering bli ärrig och glansig?

Hej!

Om en tatuering (långt efter läkning) är glansig och ser ärrig ut, vad kan det bero på?
    Om personen har skött den som han ska, dvs smort in, inte tränat, inte badat osv, måste det väl vara något som tatueraren gjort fel?

Någon som vet?

• Svar på tråden Varför kan en tatuering bli ärrig och glansig?
  • guided

Förstår inte hur du menar. Hur då "ärrig"?

• cateye3

En tatuering kan se ärrig ut, ärrvävnad.
    Förstår du?

• Mrs Charles

Kan det inte vara så att tatueraren gått för djupt med nålen så att det buktar ut, som ärrvävnad? Är det så du menar?
    Glansig.. hur längesen är det som du tatuerade dig?

• cateye3

Mrs CkE skrev 2009-10-07 20:35:06 följande:

Kan det inte vara så att tatueraren gått för djupt med nålen så att det buktar ut, som ärrvävnad? Är det så du menar? Glansig.. hur längesen är det som du tatuerade dig?
    Jaa, så är det nog.
    Det är inte jag det handlar om, men det var nog ett halvårsen kompisen tatuerade sig.
    Kanske ser ärrvävnaden glansig ut bara?
  • guided

Aha, det buktar ut? Det brukar mina göra när jag till exempel är varm. Även riktigt gamla tatuering på mig kan bukta ut så. Men glansiga har de aldrig blivit.

• Mrs Charles

Glansigheten vet jag inte faktiskt, den brukar ju vara glansig den första tiden då man smörjer den. Låter som att tatueraren gått för djupt, så har jag på min första tatuering. Fult men det går inte att göra så mycket åt det.

• Brallis

Mina buktar också ut med ojämna mellanrum. ibland är det bara en färg som buktar.

Efter att skorpan har försvunnit och huden läkt så ser den glansig ut ett tag, huden är så ny där och måste "slitas" litas, så är det ofta med brännärr också. det kan ta ett tag.

• Rockan

En tatuering kan se lite glansig ut rätt länge utan att det är nåt "fel" med den. Det beror oftast på hudtypen hos den tatuerade, läkningsförmåga etc, etc. Försvinner så gott som alltid med tiden.
    Om den buktar ut så kan nålen ha gått för djupt.

• BubbelBoom

Som folk skriver, är det så att tatueringen buktar ut så har tatueraren tatuerat djupt. Men sen beror det lite på vart tatueringen sitter. Är lättare att den buktar om man tatuerar ett ställe med mer underhudsfett. Har jag hört. Min på magen buktar ut medan den på ryggraden gör det inte.

• sunstone

Så har alla mina tatueringar blivit. Har tydligen med huden att göra...han förklarade att jag hade väldig ärrig hud, har väl med hudvävnaden att göra. Så det e inget att göra åt

Svar på tråden Varför kan en tatuering bli ärrig och glansig?