• SweetChildOfMine

Ni som är nya på FL

Jag undrar om ni hänger med i språket som finns i forumen? Ord som troll, puff, mysa och förkortningar som kk, BT, CB och bim (även om det finns länkar till förklaringar för det mesta)? Listan skulle kunna göras oändligt lång. FL har ett eget språk.
    När jag var ny för flera år sen fattade jag inte mycket från början alltså.

Hur är det med er newbies?

• Svar på tråden Ni som är nya på FL
  • MillanAndré

Jag är super ny, och tyvärr kan jag inte direkt säga att jag hunnit kolla runt och ens hitta dom där förkortningarna, men nää, jag fattar dom nog inte =S Finns det ingen ordbok då??

• SweetChildOfMine
    MillanAndré skrev 2009-10-07 20:15:26 följande:
    Jag är super ny, och tyvärr kan jag inte direkt säga att jag hunnit kolla runt och ens hitta dom där förkortningarna, men nää, jag fattar dom nog inte =S Finns det ingen ordbok då??
    Väkommen hit, först och främst
    Haha, skulle nog kanske behövas en ordbok. Det är bara att fråga sig till svar, och som sagt så är ju vissa förkortningar klickbara (de som är lila i trådsstarten t.ex.).
  • Schnooglewookiemush

Lite hjälp på traven:

Myspinne = mannens könsorgan

Vitkissa = få utlösning

Mysrester = sperma

Trosjucie = slidsekret/flytning

Tant Röd = mens

Bebisverkstad = planerar barn

• Aimies mamma

Ja om det bara va förkortningarna som jag inte fattade =) Jag har ett par sidor på nätet ,typ facebook osv men familjeliv e det rörigaste jag sett! Jisses jag klickar runt men ganska förgäves för jag blir inte klokare för det. Tycker dock av det jag sett att det verkar finnas många trevliga människor här inne =)) Hoppas bara jag lär mig hur det funkar snart.

• SweetChildOfMine

Aimies mamma skrev 2009-10-15 20:08:39 följande:

Ja om det bara va förkortningarna som jag inte fattade =) Jag har ett par sidor på nätet ,typ facebook osv men familjeliv e det rörigaste jag sett! Jisses jag klickar runt men ganska förgäves för jag blir inte klokare för det. Tycker dock av det jag sett att det verkar finnas många trevliga människor här inne =)) Hoppas bara jag lär mig hur det funkar snart.
    Det kommer! Jag tyckte jag lärde mig rätt snabbt vad allt betydde och hur det mesta fungerade. Tyvärr kommer du säkert stöta på mindre trevliga människor också, men dom är i minoritet
  • gaffsan

Om ni sätter pekaren på förkortningarna så kommer de upp ..
    ex BVC  , BIM, testa så ser ni-

• gaffsan

Kul att bara en funka , jaja men ..
    Om ni undrar något, inboxa mig eller någon annan

Svar på tråden Ni som är nya på FL