• Sandret

Ergo Rapido?

Nån som har en Ergo Rapido dammsugare? Funderar på att köpa en och ha i köket och hallen...
    Klarar den matrester och smågrus från skor?
    Kollade recensioner från användare på Price Runner (eller var det var), och många sa att dom var kassa...
    Vad säger ni?

• Svar på tråden Ergo Rapido?
  • goabarn77

Min räddaren i vardagen säger jag. =) Jag har också läst att de är dåliga, men jag tror att det gäller äldre modeller. Så enkel att använda.

• Cecci78

jag har precis fått en i premie från barnmatsstreckkoder. Det står i instruktionerna att man endast ska suga upp damm. behållaren är inte speciellt stor, har dock inte hunnit testa den mer än en gång

• sarsparis

Den är helt suverän, man kan suga upp allt med den, men man måste se till så att det man suger upp inte är fuktigt. Sen får man ta den för vad den är, den kan ju inte ersätta en stor dammsugare, men den funkar utmärkt för att ta upp det värsta i köket och gruset i hallen. Kan inte leva utan den....eller jo....men då skulle det vara väldigt skitigt här;)

• goabarn77
    goabarn77 skrev 2009-10-07 16:46:42 följande:
    Min räddaren i vardagen säger jag. =) Jag har också läst att de är dåliga, men jag tror att det gäller äldre modeller. Så enkel att använda.
    Den klarar mer än så=)
  • Limefrukt

Tänk på den som en elektrisk sopborste. Funkar ung. på samma sätt. Den är inte lika bra i hörnen som en vanlig dammsugare, men på ullmattan är den faktiskt bättre. Vi har en matta från ikea som den vanliga dammsugaren inte biter på. Då vi har katter, så samlas det mycket hår i den. Tidigare brukade jag dra med en fönsterskrapa på mattan, det var det enda som funkade. Men nu räcker det med några tag med ergo rapido så är den ren!

*~*~* Vilken tur att Skruttan också gillar grönt *~*~*
  • sarsparis
    Limefrukt skrev 2009-10-07 21:44:10 följande:
    Tänk på den som en elektrisk sopborste. Funkar ung. på samma sätt. Den är inte lika bra i hörnen som en vanlig dammsugare, men på ullmattan är den faktiskt bättre. Vi har en matta från ikea som den vanliga dammsugaren inte biter på. Då vi har katter, så samlas det mycket hår i den. Tidigare brukade jag dra med en fönsterskrapa på mattan, det var det enda som funkade. Men nu räcker det med några tag med ergo rapido så är den ren!
    Faktiskt sant, vi har en ryamatta, den stora dammsugaren fungerar dåligt på den, men ergon är super på mattan:)
Svar på tråden Ergo Rapido?