Övningsköra med ettåring.....
Hur hade ni reagerat om er sambo hade övningskört för fjärde gången med sitt äldre barn och er ettåriga barn hade suttigt i framsätet och sambon där bak?
Hur hade ni reagerat om er sambo hade övningskört för fjärde gången med sitt äldre barn och er ettåriga barn hade suttigt i framsätet och sambon där bak?
han får inte sitta i baksätet om han är handledare.
vet han det?
Självklart är det helfel...vem ska ta tag i ratten/handbromsen? Ettåringen???
Anonym (Förbannad!) skrev 2009-10-07 20:44:13 följande:
Har för mig man får ha med passagerare, men som sagt, självklart ska handledaren sitta brevid...Och kör man dårligt ska man självklart inte ha med passagerare..
man får visst ha med andra (men man får inte ha ett mål) men handledaren måste sitta bredvid.
Anonym (förstår dig!) skrev 2009-10-07 20:48:24 följande:
Man får ha passagerare med när man övningskör, däremot får handledaren absolut inte sitta i baksätet utan måste sitta på passagerarplats.
Sen tycker jag allt handlar om hur långt man kommit i övningskörningen. Min kille övningskör med mig och numer så får det 4åriga barnet åka med, dock i baksätet. Man kan inte ha barnvakt jämt och har man inte ekonomi att köra allt på körskola så får man faktiskt lösa det på detta sätt när eleven kommit tillräckligt långt i sin körning, det ser jag inga problem med.
Det är fjärde gången de kör! Hon går heller inte på körskola. Och jag blev VANSINNIG när jag fick reda på det av någon annan, till mig ljög han och sa att han kört hela tiden, alltså att de inte övningskört. SÅ det är ju inte bara vad han gjort utan även ljuger om det!! Men nu tycker han att jag är ett kräk som blev vansinnig!!
MAn bör inte övningsköra på väg til affären tillexempel...man bör ta sig tid till att bara övningsköra. Men det är vel bara ett tips...
TS, han är kräket.....Inte du..
Nu har han åkt iväg och tycker jag är korkad och att han inte kan leva med mig som reagerar så "bara för att han varit ute och övningskört för fjärde gången med äldre barnet med den lilla i framsätet". Han tycker jag inte ska reagera över en sån här sak, utan bara låtsas som inget! Ska man verklien bara låta sånt här sopas under mattan, när det dessutom hände första gången hon körde, att den lilla var med, satt konstigt nog i baksaätet då..... och dessutom övningskörde hon i stadstrafik första gången hon körde! Redan då blev jag vansining och berättade hur oansvarig han var! Och nu gör han samma sak igen och tycker inte jag ska reagera!! Va fan är detta!!??
jag skulle sett till att det ALDRIG mer hände redan efter första gången.!
Anonym (Förbannad!) skrev 2009-10-07 21:40:31 följande:
Anonym (Förbannad!) skrev 2009-10-07 21:57:01 följande: