• Anonym

Riktigt ont i magen av ägglossning?

Jag har haft riktigt ont i magen i några dagar och fick till min förvåning plus på ägglossnings-stickan 7-10 dagar för tidigt. Jag har en lite strulig menscykel och undrar om man kan få ont i magen vid just ägglossning? Jag har nog aldrig haft det förut.

• Svar på tråden Riktigt ont i magen av ägglossning?
  • Anonym

Det har jag i princip alltid vid ÄL! Ibland så illa att det blir jobbigt att gå och sätta ner foten på den sidan där det gör ont. Jag tror att många har ägglossninssmärtor fast inte pratar om det.

• Fru N07

Jag har haft det 1 gång, hade så ont så jag inte kunde stå rakt.
    Åkte in till akuten för jag trodde att jag hade fått äggstocksinflamation {#lang_emotions_embarassed}
    men det var bara ÄL.

Läkare sa att det kan bli så ibland.

(¯`°?.¸♥Hampus 060306, Rasmus 070410 & Oliwer 090330♥¸.?°´¯)
  • polkagris

Jag lider av det ofta. Kan inte stå rakt och tårarna bara rinner. Men det är bara att bita ihop (har iofs inte kollat om man kan göra ngt åt det...), man vet ju att det går över.
    Har dock satsat på en p-stav och är helt blödningsfri (sedan 1,5 år tillbaka). Underbart

• Neko

Yep, hade det när jag åt minipiller, åkte också till akuten en gång innan jag visste vad det var.

• Cecese

Jag får ordentligt ont vid ägglossning. Så pass ont att jag har svårt att göra nåt annat än ligga eller sitta då.

• Anonym

Jag har också trott att jag har en inflammation (trots att jag tar antibiotika) eftersom att jag gjorde en spolning nyligen men det verkar bara vara äl. Jag har haft svårt att ställa mig rakt upp den här gången av och till också. Det här är helt nya symptom för mig.

Magen är mer svullen än vanligt och det gör ont både att sitta och stå upp för mig. Det känns som om allt trycks ihop där inne ungefär och gör ont då och jag känner mig jättetjock.

Jag väger 1 1/2 kilo mer än vanligt också.

I morse märkte jag att det ömmar rejält när jag trycker längre ner på magen, antar att jag trycker över äggstockarna.

Ni får gärna bekräfta om ni har haft liknande symptom som jag skriver ovanför också.

Förresten, det tyder väl inte på en graviditet? Jag borde inte kunna vara det men inget är ju helt omöjligt och det vore inte så lyckat om jag var gravid just nu.

• Anonym

Om jag vore gravid vore jag alltså i 4-6 veckan nånting och då borde jag ju inte få plus på äl-stickor och äl-symptom eller hur?

• Puss och Kram

Efter att jag fått min son så har jag väldiga känningar av ÄL, mer än vid mens faktiskt, riktigt ont gör det tom. Jag tror t.o.m att jag känner från vilken äggstock som ägget släpper ifrån, det ömmar på olika sidor från gång till gång. Inbillning, ja kanske men det är en sån tydligt smärta.

• Anonym

Jag har inte fött några barn och är ganska gammal så jag vet inte varifrån det här kom plötsligt.

• Cecese
    Anonym skrev 2009-10-08 21:38:17 följande:
    Jag har inte fött några barn och är ganska gammal så jag vet inte varifrån det här kom plötsligt.
    Vet inte om det har med det att göra men när du skriver att du är ganska gammal så kom jag att tänka på att ju äldre man bli desto större chans för tvillingar är det för ju äldre man blir så ökar risken att man släpper 2 ägg vid ägglossning. Kanske det kan ha nåt med det att göra?
Svar på tråden Riktigt ont i magen av ägglossning?