• hundpuss

Tips på köttfärslåda? :-)

Någon som har recept eller tips på vad man kan ha i en köttfärslåda i ugnen?

Har det mesta hemma, blandfärs, grönsaker, tomatsås, creme fraiche, riven ost etc.

Skulle vilja prova något nytt man kan gratinera i ugnen och ha pasta eller ris till.

Förslag?

• Svar på tråden Tips på köttfärslåda? :-)
  • Kenzie

Varva köttfärssås med smörstekt aubergine, grädde/cf och ost. Jättegott

• Nina1982

gör som en köttfärsröra med

köttfärs
    lök
    tacokrydda
    chilisås
    lite vatten

varva med jansson skuren potatis, häll på grädde. in i ugnen kanske en 200grader tills potatisen är färdig, servera med en god sallad =)

Jättegott =)

• middiz

Jag brukar steka köttfärs, ha i hackad paprika, lök, creme fraiche, salt, pepper, chilisås och ev lite ketchup. Lägger allt i en ugnssäker form, häller över ost. In i ugnen 225 grader tills osten fått färg..
    Serveras med ris och en god grönsallad.

• hundpuss

Tack för era tips!

Ska se vad jag kan hitta på för gott ikväll, nu fick jag ju mkt bra ideer! Tack!

• elinville
    Nina1982 skrev 2009-10-08 10:29:55 följande:
    gör som en köttfärsröra med köttfärs lök tacokrydda chilisås lite vatten varva med jansson skuren potatis, häll på grädde. in i ugnen kanske en 200grader tills potatisen är färdig, servera med en god sallad =) Jättegott =)
    Kan man frysa den sen tror du? Hade varit perfekt att ha i frysen efter förlossning
    Maja 0707, Bebis 1002
  • Nina1982
    elinville skrev 2009-10-08 13:56:29 följande:
    Kan man frysa den sen tror du? Hade varit perfekt att ha i frysen efter förlossning
    Nja potatis blir väl inte sådär jättebra i frysen men testa, tror inte att det blir allt för hemskt =)
Svar på tråden Tips på köttfärslåda? :-)