• Utlandssvensk76

Efter hur många pergoförsök blev ni gravida?

Hur många pergoförsök tog det innan det tog sig?

Namn garna ocksa om ni hade egen agglossning innan ni borjade ta pergo.

Hur manga av er fick/vantar tvillingar?

• Svar på tråden Efter hur många pergoförsök blev ni gravida?
  • Knasten83

hej tjejen!! va kul o hitta en tråd av dej!!
    Undrar samma!
    Själv e jag på 5e pergo-kuren nu..
    Är det möjligtvis en lyckokur???? Hoppas kan man ju..

• bollanmollan

andra pergokuren blev jag gravid, fick inga ägg första kuren. fick en son förra året.

• Utlandssvensk76
    bollanmollan skrev 2009-10-08 21:10:48 följande:
    andra pergokuren blev jag gravid, fick inga ägg första kuren. fick en son förra året.
    Tack for svaret Och vad bra att det gick vagen sa snabbt med pergon!

Hade du egen agglossning innan du borjade ata pergo eller ingen alls / eller oregelbunden?
  • Utlandssvensk76
    Knasten83 skrev 2009-10-08 19:49:10 följande:
    hej tjejen!! va kul o hitta en tråd av dej!! Undrar samma!Själv e jag på 5e pergo-kuren nu..Är det möjligtvis en lyckokur???? Hoppas kan man ju..
    Hej dar Kul att du hittade dig hit!!! Du marker vad jag har pa hjarnan nu...... man gar fran en sak till en annan! Just nu laser jag en massa tradar om Pergo, innan jag ens fatt bekraftat om jag ska borja med en kur! Tror ocksa att jag kanske har for stora forhoppningar att det verkligen ska ta sig pa en gang nastan direkt jag borjar knapra och kommer nog att bli jattebesviken om det ej blir en 'mirakelkur' for mig...

Det har med bebisverkstad ar ju jattejobbigt! Forsoker tanka pa annat och sysselsatta mig med golf tex (ar nyborjare sa det tar upp en hel del tid). Nu nar jag tanker pa det ar det nog den enda gangen jag ej tanker pa BIM, AL etc - nar jag forsoker traffa bollen!

Hur ser nasta steg ut for dig? Du namnde spolning?
  • bollanmollan

jag har egen mens ca 6 gånger om året men nästan aldrig ägglossning.ska snart börja med pergo igen för att försöka få ett syskon.

• Knasten83
    Utlandssvensk76 skrev 2009-10-08 21:26:22 följande:
    Hej dar Kul att du hittade dig hit!!! Du marker vad jag har pa hjarnan nu...... man gar fran en sak till en annan! Just nu laser jag en massa tradar om Pergo, innan jag ens fatt bekraftat om jag ska borja med en kur! Tror ocksa att jag kanske har for stora forhoppningar att det verkligen ska ta sig pa en gang nastan direkt jag borjar knapra och kommer nog att bli jattebesviken om det ej blir en 'mirakelkur' for mig...Det har med bebisverkstad ar ju jattejobbigt! Forsoker tanka pa annat och sysselsatta mig med golf tex (ar nyborjare sa det tar upp en hel del tid). Nu nar jag tanker pa det ar det nog den enda gangen jag ej tanker pa BIM, AL etc - nar jag forsoker traffa bollen!Hur ser nasta steg ut for dig? Du namnde spolning?
    klart du har det på hjärnan vännen, man längtar och hoppas ju så!

Jag hoppades också att pergo skulle ge mirakel, men nu är det 5e och sista försöket med Pergo som sagt och inget har hänt. Eller jo, jag ägglossar, DET är ju ngt!
    ja, nu är det dags för spolning. Eftersom allt stämmer med min man och jag ägglossar men det ändå inte funkar går man in och spolar äggledarna så där är fri passage för ägget. Det kan ju ligga något i vägen som stoppar upp allt och det är därför det inte händer ngt. Har fått tid mån 19/10.

Tycker också att detta är jobbigt... man vill så mycket. Det går i vårgor för mig. Jag vill lika mkt hela tiden men det går från att "åååh, låt det ta sig nuuuu annars blir jag tokig!!" Till.. "Vi kommer ju aldrig att lyckas så varför ens tänka på det?"
    Jag börjar bli lite rädd att det inte ska gå, vi trodde verkligen det skulle gå vägen med pergo men icke.. man blir frustrerad!

När va det du skulle till läkaren?
    Det är ju ganska vanligt att det tar sig på de första försöken med pergo, hoppas hoppas det är så för er!!
  • Knasten83

Utlandssvensk 76:

Ja, det stämmer att man ska utesluta (eller iaf dra ner drastiskt) på kolhydrater. Jag äter ingen pasta, potatis, ris eller couscous på vardagar. Ibland händer det att jag äter bröd på helgen till frukost för jag saknar det så. det finns bröd att baka själv man kan äta. Kolla främst efter kolhydraterna om du är sugen på ngt "förbjudet" o ta det som det finns minst i.
    Jag äter mkt ägg & bacon, kötträtter med massa sallad, coleslaw (stavas det så?), broccoligratäng som ersättning för potatis etc till kött. Känns trist o sitta o bara äta kött tycker jag!
    Vidare ska man försöka låta bli socker också, inte så lätt när man e godismonster som jag! *haha*På helgen vill jag ha godis o cocacola! *sockerbomb*

Jag gör det ganska lätt för mig och bestämmer mig för vilket kött jag ska ha till middag sen går jag in på google och skriver tex "lchf fläskfile" så kommer recept upp. Idag ska jag göra fläskfile med kantareller i blue cheese sås.
    Till det äter vi frysta klyftpotatis (för på ngn konstig vänster så är potatis som är tillagat två gånger mindre kolhydrater).

• JaMA08

Hej..

Jag är inne på pergokur 1 av 6 innan det blir IVF, både min man och jag är friska. Hans spermier simmar bra, jag har gjort spolning och har ÄL varje månad och ska nu äta Pergo. Vi har försökt 19mån nu *suck* Lycka till...

• Utlandssvensk76
    Knasten83 skrev 2009-10-09 15:09:57 följande:
    klart du har det på hjärnan vännen, man längtar och hoppas ju så!Jag hoppades också att pergo skulle ge mirakel, men nu är det 5e och sista försöket med Pergo som sagt och inget har hänt. Eller jo, jag ägglossar, DET är ju ngt! ja, nu är det dags för spolning. Eftersom allt stämmer med min man och jag ägglossar men det ändå inte funkar går man in och spolar äggledarna så där är fri passage för ägget. Det kan ju ligga något i vägen som stoppar upp allt och det är därför det inte händer ngt. Har fått tid mån 19/10.Tycker också att detta är jobbigt... man vill så mycket. Det går i vårgor för mig. Jag vill lika mkt hela tiden men det går från att "åååh, låt det ta sig nuuuu annars blir jag tokig!!" Till.. "Vi kommer ju aldrig att lyckas så varför ens tänka på det?" Jag börjar bli lite rädd att det inte ska gå, vi trodde verkligen det skulle gå vägen med pergo men icke.. man blir frustrerad!När va det du skulle till läkaren?Det är ju ganska vanligt att det tar sig på de första försöken med pergo, hoppas hoppas det är så för er!!
    Ah vad du ar gullig - tack du ger mig hopp Jag ska till lakaren 16.15 pa torsdag nasta vecka.

Hoppas din spolning kommer att ge resultat pa en gang!! Kommer du att ata pergo fortsattningsvis utan ha ett uppehall efter spolningen?

Jag hoppas verkligen att du blir gravid snart, det ar din tur nu efter allt du har gatt igenom!!

Kram pa dig!
  • Utlandssvensk76
    Knasten83 skrev 2009-10-09 15:17:56 följande:
    Utlandssvensk 76:Ja, det stämmer att man ska utesluta (eller iaf dra ner drastiskt) på kolhydrater. Jag äter ingen pasta, potatis, ris eller couscous på vardagar. Ibland händer det att jag äter bröd på helgen till frukost för jag saknar det så. det finns bröd att baka själv man kan äta. Kolla främst efter kolhydraterna om du är sugen på ngt "förbjudet" o ta det som det finns minst i.Jag äter mkt ägg & bacon, kötträtter med massa sallad, coleslaw (stavas det så?), broccoligratäng som ersättning för potatis etc till kött. Känns trist o sitta o bara äta kött tycker jag!Vidare ska man försöka låta bli socker också, inte så lätt när man e godismonster som jag! *haha*På helgen vill jag ha godis o cocacola! *sockerbomb*Jag gör det ganska lätt för mig och bestämmer mig för vilket kött jag ska ha till middag sen går jag in på google och skriver tex "lchf fläskfile" så kommer recept upp. Idag ska jag göra fläskfile med kantareller i blue cheese sås.Till det äter vi frysta klyftpotatis (för på ngn konstig vänster så är potatis som är tillagat två gånger mindre kolhydrater).
    Oj jag som atit couscous till lunch 4/5 dagar i veckan brukar dock ata sallad, sa nu atergar jag till det. Jag har aven dragit ner pa brod. Jag har en bakmaskin sa jag bakar eget brod men anvander vanligt "brown bread" - jag antar att det hjalper lite? Har aven slutat med socker i te ( i kaffe maste jag bara ha socker). Att dra ner pa socker ar nog mitt storsta problem da ag gillar att baka typ kladdkakor och rulltarta minst en gang i vekan och ater upp det mesta sjalv, Don hinner knappt med.... Men jag ska forsoka bli battre. Jag gillar dock att lasa att man far ata feta ostar - yes!!!! Alskar ost!! Pa det stora hela ater jag nog relativt nyttigt, det ar det dar med brodet och sockret jag maste jobba pa....

Tack for svaret

Ha en superhelg!!
Svar på tråden Efter hur många pergoförsök blev ni gravida?