Efter hur många pergoförsök blev ni gravida?
Hur många pergoförsök tog det innan det tog sig?
Namn garna ocksa om ni hade egen agglossning innan ni borjade ta pergo.
Hur manga av er fick/vantar tvillingar?
Hur många pergoförsök tog det innan det tog sig?
Namn garna ocksa om ni hade egen agglossning innan ni borjade ta pergo.
Hur manga av er fick/vantar tvillingar?
hej tjejen!! va kul o hitta en tråd av dej!!
Undrar samma!
Själv e jag på 5e pergo-kuren nu..
Är det möjligtvis en lyckokur???? Hoppas kan man ju..
andra pergokuren blev jag gravid, fick inga ägg första kuren. fick en son förra året.
jag har egen mens ca 6 gånger om året men nästan aldrig ägglossning.ska snart börja med pergo igen för att försöka få ett syskon.
Utlandssvensk 76:
Ja, det stämmer att man ska utesluta (eller iaf dra ner drastiskt) på kolhydrater. Jag äter ingen pasta, potatis, ris eller couscous på vardagar. Ibland händer det att jag äter bröd på helgen till frukost för jag saknar det så. det finns bröd att baka själv man kan äta. Kolla främst efter kolhydraterna om du är sugen på ngt "förbjudet" o ta det som det finns minst i.
Jag äter mkt ägg & bacon, kötträtter med massa sallad, coleslaw (stavas det så?), broccoligratäng som ersättning för potatis etc till kött. Känns trist o sitta o bara äta kött tycker jag!
Vidare ska man försöka låta bli socker också, inte så lätt när man e godismonster som jag! *haha*På helgen vill jag ha godis o cocacola! *sockerbomb*
Jag gör det ganska lätt för mig och bestämmer mig för vilket kött jag ska ha till middag sen går jag in på google och skriver tex "lchf fläskfile" så kommer recept upp. Idag ska jag göra fläskfile med kantareller i blue cheese sås.
Till det äter vi frysta klyftpotatis (för på ngn konstig vänster så är potatis som är tillagat två gånger mindre kolhydrater).
Hej..
Jag är inne på pergokur 1 av 6 innan det blir IVF, både min man och jag är friska. Hans spermier simmar bra, jag har gjort spolning och har ÄL varje månad och ska nu äta Pergo. Vi har försökt 19mån nu *suck* Lycka till...