• Anonym (inälvan)

magen är enorm. vad är fel? hänger inälvorna utanför? :(:(:(

fick barn för 5 mån sedan. ( och en till som snart är 2 år)
    gick upp 17 kilo ( vilket är normalt) o tappade typ 10 direkt efter.
    ( har dock 15 kilo kvar så är jag nere på vikten jag hade innan första barnet)
    har svårt för att gå ner i vikt nu.

mätte omkretsen på magen idag o den ligger på 106cm
    o när jag ligger ner är måttet 95cm :S.
    sån enorm skillnad...
    o när jag känner på magen e den helt jätte degig..när jag ställer mig upp ramlar magen fram..precis som om de är alla inälvor som ramlar fram i buken :S..

när jag spänner magen känner jag knappt några muskler alls..

hjälp..HUR ska jag få bort detta? o är detta normalt???

• Svar på tråden magen är enorm. vad är fel? hänger inälvorna utanför? :(:(:(
  • Anonym (inälvan)
    Lolagumman skrev 2009-10-08 13:18:49 följande:
    situps kanske
    mmm..nej, situps gör att magmusklerna särar om de inte gått ihop helt..vilket de känns som mina ej gjort FAST att de va 5 mån sedan
  • Geléhallon89

Anonym (inälvan) skrev 2009-10-08 13:38:51 följande:

mmm..nej, situps gör att magmusklerna särar om de inte gått ihop helt..vilket de känns som mina ej gjort FAST att de va 5 mån sedan
    det tar ju ett tag för magen och gå tillbaka.
    hade världens deg efter sonen. nu efter 16mån ser min mage NÄSTAN ut som innan .Lite deg kvar som antagligen inte kommer gå bort. Men ha inte för brottom. (:
  • Anonym (inälvan)
    ZandraClaesson skrev 2009-10-08 13:41:29 följande:
    Anonym (inälvan) skrev 2009-10-08 13:38:51 följande: det tar ju ett tag för magen och gå tillbaka. hade världens deg efter sonen. nu efter 16mån ser min mage NÄSTAN ut som innan .Lite deg kvar som antagligen inte kommer gå bort. Men ha inte för brottom. (:
    okej, jag har för mig att jag läst nånstans att magmusklerna ska gå tillbaka typ efter högst 2-3 mån...hmm

nej asså de känns som allt inne i magen ramlar ut som en säck som hänger löst på magen...skit skumt...o äckligt
  • Vitros

har du känt om magmusklerna är delade? Ligg ner på rygg och lyft upp huvudet och känn vid naveln. Då kan man känna om magmusklerna är delade (då får du in mer än 2 fingrar i bredd mellan)

OM de är delade ska du absolut inte göra situps utan träna de inre magmusklerna.
    Googla på Tuplermetoden så får du lite tips :)

• Geléhallon89

Anonym (inälvan) skrev 2009-10-08 13:43:02 följande:

okej, jag har för mig att jag läst nånstans att magmusklerna ska gå tillbaka typ efter högst 2-3 mån...hmm nej asså de känns som allt inne i magen ramlar ut som en säck som hänger löst på magen...skit skumt...o äckligt
    jaa va preics samma med mig. Om du kollar mitt galleri så va jag väldigt stoor. sonen låg i säte. efteråt gick jag runt o höll i magen för det känndes som att allt inne i magen skulle ramla ut. hehe som du skriver. ;P
    Efter ett halvår blev det bättre o nu 16mån senare känner jag mig smal igen. (:
  • såffan

du får helt enkelt träna :P Det är antagligen inte dina tarmar som väller fram utan fett och hud...

Att hålla in magen gör mycket, se över din hållning sug in magen och ut med bröstet. Där har du träning som inte tar extra tid.

Att dra in magen allt vad man orkar hålla kvar och sen trycka ut den och upprepa det några gånger om dan är också bra för efter barn magar.

Har inte musklerna gått ihop än så är det sånt du ska hålla dej till.

annars är sit-ups bra och att ligga på rygg med bene rakt upp i luften som ett l och sen sänka benenlångsamt tills dom nästan nuddar golvet och dra upp dom igen långsamt.

• Anonym (inälvan)

tack för alla svar!

har ju hört om de här med framfall..eller de kanske bara var "där nere" man kunde få de?..har för mig att man kunde få de i magen me...eller jag kanske e helt ute o cyklar :P..haha

• Anonym (inälvan)

tack så mkt!!!! :):)

• Anonym (inälvan)

testade att ligga ner nu o känna på magmusklerna....har aldrig fattat hur man gör innan o har alltid känns ovanför blygdbenet (hahaha)..
    kännde vid navelen nu o jisses!!!!! 3-4 fingrar får jag emellan :S:S...verkar inte bra detta

• Anonym (inälvan)

Anonym (lycka till!) skrev 2009-10-08 13:57:23 följande:

Man brukar rekommendera "plankan" när man har delade magmuskler. Träna plankan varje dag så kommer du säkert se resultat. Visst fanns det någon tråd om lite andra övningar också...ska se om jag hittar. Här! Tuplermetoden - magen försvann på tre dygn! www.familjeliv.se/Forum-3-149/m44210962-1.htm... En till tråd med tips: www.familjeliv.se/Forum-3-149/m34391824.html
    hur gör man "plankan" ??
Svar på tråden magen är enorm. vad är fel? hänger inälvorna utanför? :(:(:(