någon som fått kontakt med någon som är död=
går det?
hur funkar det?
hur gör man?
bor i gävle
miste min mormor för snart 2 år sedan och önskar inget annat än få prata med henne
går det?
hur funkar det?
hur gör man?
bor i gävle
miste min mormor för snart 2 år sedan och önskar inget annat än få prata med henne
Sök på google efter medium.
Jag har gjort en regression där jag fick träffa de i mitt tidigare liv som har försökt att få kontakt med mig, när jag var liten, via drömmar.
Det här är inte svar på din fråga ...
Men jag har haft "kontakt" med min mormor vid flera tillfällen i mina drömmar ... dessutom har min svärmor besökt mig på samma sätt vid ett tillfälle ... Tyvärr har de bara kommit med dåliga nyheter om kommande dödsfall eller sjukdom i familjen. Men ändå har det varit en tröst att få träffa dem ...
Nu kanske drömmarna bara varit en massa sammanträffanden, men jag upplever det ändå som besök från "andra sidan".
Så ja visst så tror jag att det går, men jag har ingen aning om hur man gör eller hur det fungerar.
Jag hoppas innerligt att du får kontakt med din mormor.
Många kramar, Regine
Jag vet inte om jag har fått kontakt med min mormor... men jag vill tro det.
Hon och jag hade ingen större kontakt när hon levde, hon bodde långt bort och var dessutom mycket sjuk i alzheimers under många år.
När jag fick mitt första missfall kände jag plötsligt en enorm längtan efter henne. Jag pratade mycket med mamma vilket var den största hjälpen, och sambon förstås... men av någon anledning ville jag inget hellre än att prata med henne.
Jag var ensam hemma och stod och tittade ut genom fönstret en dag. Det värkte av sorg i hela kroppen, jag var jätteledsen och började prata med mormor. Sedan bad jag henne om ett tecken... något som kunde få mig att förstå om hon faktiskt kunde höra mig.
Från ingenstans kom det ett stort "hav" av fåglar. De höll sig framför fönstret uppe i skyn framför mig och försvann sedan.
Just då kändes det som om detta var hennes tecken till mig.
Men med tiden har jag tänkt att det nog var en tillfällighet. Det vore ju mer troligt att alla dessa fåglar suti på hustaket och sedan blivit störda och flygit upp i luften framför mig.
Men så försökte jag igen. En gång när vi var på Irland, jag var jätteledsen av samma anledning och sambon var inte hemma. Allt kom över mig och jag ringde hem till mamma men det blev inget svar.
Då satte jag mig i soffan och tittade ut genom fönstret, började tala med mormor igen och bad om kontakt.
Samma sak hände denna gång. Ett "hav" av fåglar kom farandes och höll sig framför fönstret ett tag.
Jag har försökt flera gånger efter detta men inget har hänt. De gångerna har jag dock inte vara lika ledsen och i verkligt behov av henne.
Detta är ju inte direkt att ha kontakt med någon som är död, inte att få svar på några frågor eller känna en fysisk närvaro.
Men för mig har det gjort mycket! Jag har aldrig känt mig så tröstad som jag gjorde efter dessa två händelser.
Jag kunde känna att hon faktiskt lyssnade, att hon fanns där som jag så innerligt ville.
Jag talade högt och bad henne om ett tecken. Pratade som om hon fanns i närheten och verkligen lyssnade.
Tillfällighet eller inte vet jag inte.
Men jag mår underbart bra av att få tro att det faktiskt var mormor som fanns där.
Iris Hall har en skiva som heter "The sekret garden" eller liknande *pardon för stavningen* Den är bra, många uppskattar den och får bra resultat.
min morfar skrev genom mig att han skulle åtefödas som min näste son, och ungefär datum när jag skulle bli gravid. jag var knappt ihop med mitt ex då, och vi hade bara 6 1 gång efter det, och det var 2 dagar innan mens, så jag tänkte att jaha, det var visst inte så då. men gravid hade jag blivit o en son föddes det minsann 9 mån senare
jisses??? Hur gick det här till?? Näe, får leta upp tråden igen och lägga den svaret dit det skulle inte och här..
jisses??? Hur gick det här till?? Näe, får leta upp tråden igen och lägga den svaret dit det skulle och inte här..
Hej år 78:
Svar på dina frågor:
går det? Ja, det går. Antingen om du övar upp din förmåga själv eller besöker
hur funkar det?
hur gör man?
Nu hade jag för bråttom..... tar det igen....
går det? Ja, det går. Antingen om du övar upp din förmåga själv eller besöker
ett medium
hur funkar det? Går du till ett medium så känner hon in vilken som är närvarande och
därefter så beskriver hon hur personen ser ut och berättar på vilket
sätt personen "gick över" till andra sidan.
Mediet ger också personliga bevis så att du ska veta vem det är.
Det ges lite vägledning och råd och det finns även möjlighet att få
ställa frågor.
hur gör man? Du behöver inte göra något alls utan sitta och lyssna och eventuellt ställa någon fråga. Om du vill prova själv så kan jag också rekommendera skivan " The secret garden" av Iris Hall. Eller prova på att meditera eller gå en kanaliserings kurs för att utveckla den sidan hos dig själv och lära dig tekniken att ta kontakt och öppna kanalen.
Jag önskar dig lycka till!
jag har vart hos ett medium två gånger och fått kontakt.
HELT OTROLIGT
Jag har varit hos ett medium två gånger, med ganska exakt ett år emellan.
Vill helst få kontakt med min mamma eller pappa, men första gången kom min farmor och andra gången min mormor.... Min mamma höll sih lite i bakgrunden när min mormor pratade, när mediet bad om det....
Kan skriva mer om ni vill, men nu måste jag rusa!
ja jag fick kontakt med min mormor för flera år sen när jag var hos en sierska sov pratade direkt ut från luften om man säger så. hon var från Israel. Allt har stämt som hon spådde mej om oxå så det tror jag på. Jag frågade inte mormor ngt men hon sa lite grejer till mej osv.
jajemen jag har fått kontakt med min döde far här
hadde en som går på medie kurs här hemme hon e snart klar hon
hade inga foton uppe på honom när hon kom men endå så kunde hon rita av honom å berätta saker om honom som bara jag vet ska se om jag kan lägga upp bild där på bilden som hon rita å sen orginalet på foto´t
Viktigt att tänka på är att det är inte mediumet som styr vem som kommer igenom - det medium som säger att de kan styra det är falskt.... Detta innebär att du kan inte gå på en seans och säga "jag vill tala med mormor". Hon kommer om hon själv vill.....
Jag går själv i en meditationsgrupp som praktiserar bergsmeditation, en metod som är utvecklad av Terry Evans för personlig utveckling men också som redskap för att öppna/stänga sig mot andevärlden (har berättat om den tidigare här på FL). Jag har under meditationen mött min moster tre gånger i meditationen - och är helt övertygad om att det är hon (fick ett mycket tydligt bevis sist)...
Jag är övertygad om att alla har förmågan när vi föds men att vi, med hjälp av vår omgivning, lär oss att stänga om förmågan. Med hjälp kan vi dock finna igen förmågan igen - det är det jag har gjort med bergsmeditationen men det finns säkert många fler metoder.