• Anonym (Kan man?)

Tillgodo kvitto

Hej de e såhär jag var i en affär o lämna tillbaka en plagg o så fick jag sitället tillgoo kvitto Nu till min fråga Kan man handla nåt annat för den t ex mat Glömmde lämna in kvitton ,,när maken kommer tänkte vi åka o handla där mat så om de går o handla mat fast man har fått tillgodo kvitto för en plagg?? SUmman e på 299kr?

• Svar på tråden Tillgodo kvitto
  • FrkSommar

Så länge det är samma affär så kan du handla vad du vill för ditt tillgodokvitto :)

• Puss och Kram

Om det är samma butik så är jag övertygad om att ni kan handla vad ni vill för kvittot bara det är hos dem.

• Anonym

Om det är samma affär så borde man få handla vad man vill för tillgodokvittot.

• Anonym (Kan man?)

Okej jodå vi går såklart till samma butik tack

• Anonym (Kan man?)

En fråga till om man skrivit ett annat namn kan man endå handla för den (alltså jag då)

• Hannah76

Anonym (Kan man?) skrev 2009-10-08 16:34:52 följande:

En fråga till om man skrivit ett annat namn kan man endå handla för den (alltså jag då)
    Står det namn på tillgodokvittot?
  • Anonym (Kan man?)
    Hannah76 skrev 2009-10-08 16:35:38 följande:
    Anonym (Kan man?) skrev 2009-10-08 16:34:52 följande:
    Står det namn på tillgodokvittot?
    Man skriver o jag skrev syrrans namn blir de nåt problem om dom frågar efter id kort eller nåt??
  • Hannah76

Har aldrig varit med om att man skriver kundens namn på ett tillgodokvitto.
    Men det borde ju gå att använda av vem som helst.

• Motljus

Jag har aldrig fått visa ID för att få handla med ett tillgodokvitto. Så det ska nog gå bra. Säg annars att du har glömt det hemma.

• Anonym (Kan man?)

Undrar en sak till om man har en kvitto på 349kr måste man då handla för hela den summan ? eller kan man t ex handla för 100kr o få resten tillbaka ( jag tror inte man får men frågar endå) O hur länge är en sådan kvitto giltig??

• Anonym (nej)

Anonym (Kan man?) skrev 2009-10-18 02:58:22 följande:

Undrar en sak till om man har en kvitto på 349kr måste man då handla för hela den summan ? eller kan man t ex handla för 100kr o få resten tillbaka ( jag tror inte man får men frågar endå) O hur länge är en sådan kvitto giltig??
    Du får handla det du handlar för, den summan stryks från kvittot, sen får du handla för resten an annan gång.
  • Anonym

Anonym (Kan man?) skrev 2009-10-18 02:58:22 följande:

Det beror på i vilken affär det är.
  • lingondripp

Vi har som policy där jag arbetar att ge kontanter ifall det är 50kr eller under kvar på tillgodokvittot, tror det är hyfsat likt överallt. Vid över 50kr kvar skriver vi bara ut ett nytt tillgodo.

• lingondripp

Sen vet jag inte om det är en policy som konsumentverket gjort, eller vad den kommer från. Men det är en ganska stor koncern, som har klädbutiker i varje stad.

Svar på tråden Tillgodo kvitto