• Snuttjulla

Är DANTE ett fint namn?

ja, är det det?
    Har funderingar till och från ang. detta namn. Ibland tycker jag att det är jättefint, ibland riktigt fult. Vad tycker ni?
    Jag gillar namn som inte kan bli nåt annat, nåt typiskt smeknamns-förkortning...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 19:50
    Funderar även på Mio, om det blir en pojke i magen. Vilket namn är att föredra, tycker ni?

• Svar på tråden Är DANTE ett fint namn?
  • squipp

Ja, det hette familjens andra hund

• Snuttjulla
    squipp skrev 2009-10-08 17:01:28 följande:
    Ja, det hette familjens andra hund
    Åh... TACK! nu blev jag tvungen att avskriva det som möjligt namnförslag... *suckar* Näää, men sånt vill ajg inte veta... Hade räckt med ett JA!
  • Analoga

Nä, jag tycker inte det är fint. Låter som ett smeknamn på något annat namn.

• Fille Fjonkan

Ja, jag tycker det är fint. Jag känner en liten Dante som är 9 månader. Jag gillar namnet mer nu än innan han fanns.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Julia08

Känner en liten Dante men tycker inte riktigt om namnet! Får mig att tänka på Dantes inferno =O!

• Majas mamma

Nä, jag gillar det inte...

• Tecken

Jag tänker på Dantes inferno, inte ett fint namn.

• virre85

Tycker inte om det namnet själv men min bästa väninna älskar det och ska döpa sin framtida son till det

• Bitbitten

Älskar det namnet! Nu fick vi en flicka men annars hade jag startat Operation Övertalning på sambon... :o) Han tycker tyvärr det låter som ett hundnamn...

• Fille Fjonkan
    Bitbitten skrev 2009-10-20 09:50:22 följande:
    Älskar det namnet! Nu fick vi en flicka men annars hade jag startat Operation Övertalning på sambon... :o) Han tycker tyvärr det låter som ett hundnamn...
    Mera hästnamn än hundnamn i mina öron. Men ändå fint även på människor
    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • LyckligtSlut

Dante Alighieri var en duktig man, så fint tycker jag.

Svar på tråden Är DANTE ett fint namn?