• repa

lösare avföring nu helt plötsligt,kan det betyda något är i v 38

har varit stenhård i magen under hela min graviditet men nu sen igår så har jag kunnat gå på toa flera gånger om dagen å det har varit lösare avföring (riktigt behagligt att gå på toa för en gångs skull...;0)...)
    undrar varför det helt plötsligt har blivit så...är det någon som haft det så å att det kan ha varit ett liiitet steg närmare en förlossning(snacka om att försöka hitta symtom på att det närmar sig....)
    någon som blivit lösare i magen?

• Svar på tråden lösare avföring nu helt plötsligt,kan det betyda något är i v 38
  • Jolfo

Jag blev lösare i magen i v.36, nu är jag i v.39. Denna veckan har jag börjat gå och bajsa ca 3-4 ggr/dagen, jag hoppas också på att det betyder att det är på g.

• trisha

Jag blev lösare i magen och bajsade oftare 2 veckor innan förlossningen.

• fotbollstjej

hej!
    jag var precis hos min BM och hon sa att man brukar bli lösare i magen något dygn eller några dygn innan förlossningen är på gång.

är själv i vecka 39 och pratade om de finns något som man kan göra för att få de att sätta igång de hela som att gå i trappor eller sex eller något sånt.
    och då fråga jag hur Risinolja hade för efekt för en kompis tipsa mig om detta och då sa hon att de kan ha efekt som laxeringsmedel ungefär och då sa hon att när de börjar sätta igång så brukar man bli lösare i magen så de sköter kroppen själv.. så man kan ju hoppas att de kanske är på g för dig...
    lycka till;)

• Marlene123

Hej! Är i samma sits som du. Har fyra dagar kvar till bf och blev helt plötsligt jätte lös i magen igår...hoppas att det är på g nu då?

Lycka till!

• repa

då håller vi tummarna tjejer att vi snart får oooonda värkar....;0) lycka till!!!!

• Beby

Hej
    Här är en till men 2dagar till BF och har haft lösare avföring i nåra dar..vilket är konstigt då jag oxå lidit av förstoppning genom hela graviditeten.
    Hoppas väl på att ngt är på G .. :)

Hur har det gått för er andra?

• Tingeling85

Och ännu en till här med lös mage! Har varit lös i magen 4-5 dar, har annars haft ett h-vete under hela graviditeten då de tagit flera dagar att kunna göra nr2 och då de väl har gått så har toabesöket tagit runt 30-45 min..! Så man är ju en aning lättad att de går så fort och är så himla skönt å göra nr2 nu!
    6 dagar till bf..

• Lucky86

Dagen innan vattnet gick så blev jag så otroligt dålig i magen.

Så vem vet :)

Lycka till Tjejer :)

• Lapplandspärlan

Jepp, blev lös i magen nån vecka innan förlossningen.
    De är kroppen som tömmer för att det ska vara lättare att föda.

Så din kropp har börjat förbereda sig men det kan ändå ta några veckor till.

Svar på tråden lösare avföring nu helt plötsligt,kan det betyda något är i v 38