• Anonym (orolig)

Kan man ha njurbäckeninflammation utan feber?

Haft värk i vad jag trodde var vänstra äggstocken sedan i natt. Men nu har värken spridit sig till runt omkring och jag är skitöm på sidan och vänster nedre mage. Jag tog febern och har ingen. Ringt vc och gyn, de frågade om jag hade feber, besvär med svidande när jag kissar eller svårt att kissa. Inget av det har jag vad jag vet.

Är fortfarande öm som sjutton och det känns nästan som håll, men jag tror jag haft denna värken innan och det gått om. Köpte teststickor från apoteket för UVI o testade, visade inget men å andra sidan hade jag druckit en brustablett c vitamin tidigare idag. Det stod att högt intag av c vitamin kan missvisa.

Är livrädd det är njurbäckeninflammation, men har somsagt ingen feber och det var om jag fick det jag skulle ringa akuten.

• Svar på tråden Kan man ha njurbäckeninflammation utan feber?
  • Anonym (orolig)

puff

• HWikström

Är du gravid är det väl bara att ringa mvc och då kommer du få komma in och ta ett uvi-prov.
    Är du inte gravid tycker jag att du ska ta dig till lättakuten på närmaste sjukhus eller vårdcentral och prata med dem. Att ringa känns ibland meningslöst. Varför gå och oroa sig när det bara är att uppsöka läkare.

• Anonym (=))

Ring sjukvårdsrådgivningen.

• Anonym

Anonym (orolig) skrev 2009-10-08 17:24:35 följande:

Haft värk i vad jag trodde var vänstra äggstocken sedan i natt. Men nu har värken spridit sig till runt omkring och jag är skitöm på sidan och vänster nedre mage. Jag tog febern och har ingen. Ringt vc och gyn, de frågade om jag hade feber, besvär med svidande när jag kissar eller svårt att kissa. Inget av det har jag vad jag vet.Är fortfarande öm som sjutton och det känns nästan som håll, men jag tror jag haft denna värken innan och det gått om. Köpte teststickor från apoteket för UVI o testade, visade inget men å andra sidan hade jag druckit en brustablett c vitamin tidigare idag. Det stod att högt intag av c vitamin kan missvisa.Är livrädd det är njurbäckeninflammation, men har somsagt ingen feber och det var om jag fick det jag skulle ringa akuten.
    Ja man kan ha njurbäcken inflamation utan att ha feber de har jag själv haft flera gånger.

Sen vet jag dock inte om de är ovanligt eller vanligt att ha njurbäcken infalamation utan feber men som sagt var fullt möjligt!! vet jag av egen erfranhet
  • Anonym (orolig)

Hm nej är inte gravid. Men på olika sidor står det att man har ont i ryggen och lite högre upp där njurarna sitter ,vilket inte jag har. Kan vara tarmarna som är dö ömma eller nått också. Jag vet liksom inte. Det hon sa till mig var att får jag hög feber eller väldigt ont ska jag komma in. Grejen är att sjukhuset inte ligger här utan 4 mil härifrån. VC öppnar här vid åtta imorgon så funderar på att vänta. Menar eftersom jag inte har någon feber? Får jag det ska jag naturligtvis ringa igen. Eller vad tycker ni? Har ingen bil så krånglar till allting om vi måste be någon köra...

• Anonym

Anonym (orolig) skrev 2009-10-08 18:13:33 följande:

Hm nej är inte gravid. Men på olika sidor står det att man har ont i ryggen och lite högre upp där njurarna sitter ,vilket inte jag har. Kan vara tarmarna som är dö ömma eller nått också. Jag vet liksom inte. Det hon sa till mig var att får jag hög feber eller väldigt ont ska jag komma in. Grejen är att sjukhuset inte ligger här utan 4 mil härifrån. VC öppnar här vid åtta imorgon så funderar på att vänta. Menar eftersom jag inte har någon feber? Får jag det ska jag naturligtvis ringa igen. Eller vad tycker ni? Har ingen bil så krånglar till allting om vi måste be någon köra...
    Har du väldigt ont utan att ha feber ska du söka aktuen ändå men ring då först sjkvårdrådgivningen för fde är som sagt inte enbart feber som ska styra om du söka söka hjälp eller ej.
    Utan du söker hjälp oavsett du har feber eller ej och om du har för ont så att säga.

Och som sagt njubäcken inflamtion kan manha utan att ha feber.
  • Anonym (orolig)

tack för svar. Har inte SÅ ont att jag inte kan gå eller stå/sitta eller så. Gör inte ont hela tiden riktigt utan mer vid vissa rörelser. Tog tempen nu igen och hade 36,8. Är ju ingen feber att tala om så jag väntar till imorgon och tar och be om ett urinprov och undersökning då.

• Anonym (orolig)

Min mamma har inflammerade tarmfickor och problem med det ofta. Hon sa att mina symtom stämmer rätt bra in på det och det kallar ibland "vänstersidig blindtarm". Känns som luft i tarmarna nästan eller så ont som man kan få om man håller sig från att släppa ut luft av nån anledning. Jag TROR det är tarmarna som krånglar men man vet ju aldrig.,...

är hypokondriker på köpet så det är lite jobbigt för mig sånt här. Tror jag kommer dö i natt av njursvikt eller nått.

• Rosenöga

Tarmen "svänger" där längst ner till vänster. Ja, låter som ont från tarmen. Har du mycket ont får du söka läkare. Njurbäckenet blir bak i ryggen, uppåt midjan till, där ligger njurarna. Njurbäckeninflammation brukar ge hög feber och frysningar. Vet inte om man kan ha det utan feber. Har aldrig hört talas om det. Men infektionsvärdet blir högt, det kan läkaren i alla fall se.

• Anonym (orolig)

påfågelöga: ja precis. Värken är som den vart länge nu så det är varken mer eller mindre så jag väntar till imorgon och ringer vc. Har konstaterat att det nästan är skönare att röra på sig än sitta still länge, då gör det ont när jag ställer mig upp. Jag cyklade till apoteket innan och då kändes det betydligt bättre. Vet dock inte hur jag ska kunna sova i natt och ligga utan att det ska göra ont.

Svar på tråden Kan man ha njurbäckeninflammation utan feber?