• Ruggugglan

Sammandragningar som strålar neråt?

Jag har varit hemma i två dagar från jobbet pga sammandragningar. Jag har haft problem med sd sedan v. 14 och var då på kontroll, men det var ingen påverkan på livmodertappen. Sammandragningarna kommer ofta vid ansträngning och har inte gjort ont.

Men igår kväll fick jag som svag molvärk i "tjejmagen". Inte hela gravidmagen utan nere vid underlivet. Men det förbättrades. Nu är det tillbaks och jag har sammandragningar som "trycker" ner mot underlivet. Det gör inte särskilt ont. Men det är obehagligt.

Ska jag ringa förlossningen och be om råd? Jag är gravid i v. 24+3.

BF 24 januari.
  • Svar på tråden Sammandragningar som strålar neråt?
  • Fiyali

JA. Jag hade ringt, och kollat med de, för även om det skulle säga NEJ NEJ NEJ det är ingen fara, så slipper du iaf sitta och oroa dig! :)

• E plus A

Det är ju alltid skönt att ringa och fråga dom som kan men jag har haft precis samma "problem" Och nu befinner jag mig i vecka 37 :) Mina kom också mycket tidigt och känns i bland mer o ibland mindre och oftast tätare vid ansträngning!
    Men jag har också ringt efter att ha haft dom regelbundet i ett dygn, Ska inte vara någon fara för barnet iaf :)
    Lycka till

• Ruggugglan

Ringde förlossningen. Ska vila mkt och ta panodil. Blir ju lyckat. Har en jobbarhelg framför mig 35 timmar framför mig. Ska nog ringa barnmorskan i morgon och fråga hur jag ska göra..

BF 24 januari.
  • E plus A

Ja, ta ledigt vettja!! Fick också den ordinatonen av läkarna (att vila) och sen jag slutat jobba känns det mycket bättre! Nog för att jag har sammandragningar än kroppen är inte alls lika påverkad.

Innan jag slutade jobba så "sjukskrev" jag mig faktiskt just för sammandragningar emellanåt...

• Ruggugglan
    E plus A skrev 2009-10-08 22:56:55 följande:
    Ja, ta ledigt vettja!! Fick också den ordinatonen av läkarna (att vila) och sen jag slutat jobba känns det mycket bättre! Nog för att jag har sammandragningar än kroppen är inte alls lika påverkad. Innan jag slutade jobba så "sjukskrev" jag mig faktiskt just för sammandragningar emellanåt...
    Jag har varit borta två dagar denna vecka pga just sammandragningar. Ringde igår när jag trodde det var bättre och sa att jag skulle komma idag. Ringde barnmorskan som har telefonkö och fick tid på måndag! Får se hur det går idag. Har en ganska "enkel" kväll mellan 14 och 21. Det är i morgon som allvaret börjar. 7-21 både lördag och söndag.
    BF 24 januari.
  • E plus A

Okej, jobbig sits. Du får vila så mycket som möjligt på jobbet då..
    Jag jobbade inom hemtjänsten och hade väldigt många tunga lyft per dag men klarade av att jobba fram till två månader före bf.. Men sjukskrev mig som sagt emellanåt men känner igen din situation, inte kul att ringa sig sjuk heller..

Svar på tråden Sammandragningar som strålar neråt?