• Solen73

Hur sjutton fäller man ihop en BrioNova???

Köpte en begagnad Brio Nova vagn. Men vi får inte ihop den. Fattar inte hur man gör!!! Det finns ju nåt på handtagen som man kan dra i och nån platta på sidan men vi lyckas inte fälla ihop den.

Någon som kan hjälpa mig? letade efter manual på nätet men kunde inte hitta någon.

• Svar på tråden Hur sjutton fäller man ihop en BrioNova???
  • sidentrassel

har ni lyft på ihopfällnings spärren, den metall mojängen som sitter i chassit?

Har en brio duo från 04, kanske är samma ihopfällning?

Det finns två "pluppar" i plast på vardera sida om chassit, Tryck ihop dem och fäll handtaget framåt. Man måste lossa spärren också annars går det inte. Den är där av säkerhetsskäl :)

Eh ursäkta mina urdåliga förklaringar på vad sakerna är för något. Hoppas du förstod min beskrivning :)

• Solen73
    sidentrassel skrev 2009-10-08 19:32:32 följande:
    har ni lyft på ihopfällnings spärren, den metall mojängen som sitter i chassit?Har en brio duo från 04, kanske är samma ihopfällning?Det finns två "pluppar" i plast på vardera sida om chassit, Tryck ihop dem och fäll handtaget framåt. Man måste lossa spärren också annars går det inte. Den är där av säkerhetsskäl :)Eh ursäkta mina urdåliga förklaringar på vad sakerna är för något. Hoppas du förstod min beskrivning :)
    ok. Ska testa imorgon, nu står den i källaren. Men har inte du den där plattan på ena sidan?
  • Solen73

nej, jag har nog ingen sån metall grej. Tror att vagnen är från 06 eller 07

• evaviola

Stämmer som sidentrassel säger, har sj en Nova 06. Metallspärren sitter på höger sida.

• Cecci78

Det beror på vilket chassi du har. Ja gissar att du kanske har det vändbara chassit?, det tycker jag var svårare att fälla än teleskopchassit och knäledschassit.

• Solen73

det är det vändbara chassit. Nu har vi till slut lyckats efte många om och men!!! men den var enklare och fälla med handtaget åt andra hållet, dvs när man kör vagnen med barnet ifrån sig.

• WA

gah blir så trött på vår begagnade Brio Nova.
    har inte lyckats lista ut hur man fäller ihop den.
    att vända håll på handtaget är inga problem men just fälla går inget vidare.

har googlat o har heller inte hittat nån manual.
    nån som kan förklara el visa med bilder hur det går till?

Förvånad

Svar på tråden Hur sjutton fäller man ihop en BrioNova???