• Anonym

Money Gram

Var hämtar man ut en summa som skickats via Money Gram? Kan jag hämta ut den hos Western Union?

• Svar på tråden Money Gram
  • Domessa

Nej, Western Union kan du inte hämta ut det hos. Trots att Money Gram är dotterbolag till dem.

Men Forex kan du gå till. Dem är ombud för MG.

Kolla annars på www.moneygram.com

• Anonym (vad är det?)

Är det ngt "jobb" du har fått via internet? där de skickar checkar till dig?

isf akta dig det är scam, dem lurar till sig dina pengar sen via banken.

jag har läst om det där och hittade den mail adressen på en sida som jobbar med sk scam's på internet, sånna bluff grejjer som Nigeriabrev osv.
    Var otroligt försiktig.

Jag konfronterade dem med det och sen dess har jag inte fått ngt svar.
    Bluff och lurendrejerier på lång väg. ÄVEN om de skickar pengarna till dig!! Passa ditt konto noga! De kan dra pengar av dig senare! mm mm!

OM det nu är det där, var otroligt försiktig!!!!!!!!!

• Anonym

Anonym (vad är det?) skrev 2009-10-08 23:38:51 följande:

Är det ngt "jobb" du har fått via internet? där de skickar checkar till dig?isf akta dig det är scam, dem lurar till sig dina pengar sen via banken.jag har läst om det där och hittade den mail adressen på en sida som jobbar med sk scam's på internet, sånna bluff grejjer som Nigeriabrev osv.Var otroligt försiktig.Jag konfronterade dem med det och sen dess har jag inte fått ngt svar. Bluff och lurendrejerier på lång väg. ÄVEN om de skickar pengarna till dig!! Passa ditt konto noga! De kan dra pengar av dig senare! mm mm!OM det nu är det där, var otroligt försiktig!!!!!!!!!
    Eh?
  • Anonym
    Domessa skrev 2009-10-08 21:46:55 följande:
    Nej, Western Union kan du inte hämta ut det hos. Trots att Money Gram är dotterbolag till dem.Men Forex kan du gå till. Dem är ombud för MG.Kolla annars på www.moneygram.com
    Måste jag personligen hämta ut pengarna, eller kan jag skicka någon att göra det? Måste denna personen då ha min legitimation?
  • Domessa

Du måste hämta ut pengarna personligen!
    Ta med giltigt pass eller id.

Det som föregående skrev handlar mkt om de som lurar andra att skicka pengar till dem osv....

• Kan inte bli bättre än såhär

Hi hi jag har med fått. Någon är så snäll att de ska skicka mig 7.500 dollar två ggr i veckan i 6 månader. Underbart!! Jag har redan sagt upp mig och ska nu leva lyxliv och bara resa om ha det härligt!

• Anonym (vad är det?)

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-10-10 15:54:00 följande:

Hi hi jag har med fått. Någon är så snäll att de ska skicka mig 7.500 dollar två ggr i veckan i 6 månader. Underbart!! Jag har redan sagt upp mig och ska nu leva lyxliv och bara resa om ha det härligt!
    haha ja eller hur. fick det med. =)
  • Anonym

Anonym (vad är det?) skrev 2009-10-11 00:54:43 följande:
    haha ja eller hur. fick det med. =)
    Moget.. *suck*
Svar på tråden Money Gram