• Kattis1

bästa resevagnen på flyg?

Har inte hunnit läsa så mycket i trådarna, så det är möjligt att någon ställt samma fråga som jag. Snälla svara ändå om du vet:
    Vi ska till Lanzarote i januari och vår lilla är då ca 9 månader. Vill inte dra med stora vagnen utan en mindre, typ paraplysulky...
    Vilken är att rekommendera? Vi kommer nog inte anväda den så mycket efteråt, så den får inte vara för dyr (funderar på begagnad)..
    Krav: fullt liggläge, suflett och helst kunna ta som handbagage...

• Svar på tråden bästa resevagnen på flyg?
  • Dixie

carena easy har vi som resevagn och den fungerar mycket bra - fast du kommer inte att kunna ha den som handbagage!

• Pebbles82

Flyger du från Arlanda får du inte ha med vagnen fram till gaten oavsett. Däremot finns det lånevagnar i terminal 2 (vilket är helt oväsentligt eftersom alla charterflyg och internationella avgångar går från terminal 5)!

Vi har en Akta Graco Mosaic som vi kommer resa med över jul då dottern är 5 måander.
    Vi kommer att få klara oss utan den hela vägen till vår slutdestination, men på hemvägen kommer den att levereras till oss direkt vid gaten eftersom det bara är Arlanda som har såna här knepiga regler!

Men ska du bara ha en vanlig paraplyvagn så rekommenderar jag att köpa en begagnad via blocket om du inte har så höga förväntningar på den!

• Kattis1

Tack för synpunkter. Vi ska åka från Sturup så jag kanske ska ringa och höra om det finns lånevagnar...
    Jobbigt att bära henne hela vägen genom flygplatsen...

• Pebbles82
    Kattis1 skrev 2009-10-09 13:52:31 följande:
    Tack för synpunkter. Vi ska åka från Sturup så jag kanske ska ringa och höra om det finns lånevagnar... Jobbigt att bära henne hela vägen genom flygplatsen...
    På Sturup får du säkerligen ha med vagnen till gaten om ni har en paraplyvagn! Men hör med dem!
  • Dixie
    Kattis1 skrev 2009-10-09 13:52:31 följande:
    Tack för synpunkter. Vi ska åka från Sturup så jag kanske ska ringa och höra om det finns lånevagnar... Jobbigt att bära henne hela vägen genom flygplatsen...
    fast Sturup är ju inte så stor - då det blir ju inte så långt att bära...... annars kan jag tipsa om att ta med bärsjal/sele - det har vi alltid med när vi flyger
  • Kattis1

Ja, det får nog bli sele också!

• Danielito

McLaren vagnar funkade skitbra hos ryanair, gratis, men inte som handbagage

• Gullmyran

Vi köpte en billig vagn ca 600:- på Jysk som vi ska ha till våran 7 1/2 månaders när vi åker till Thailand.

Jag läste på Arlandas hemsida igår och där stod det att de inte har några vagnar att låna ut längre.

Svar på tråden bästa resevagnen på flyg?