bebben Elias mamma skrev 2009-10-09 16:30:33 följande:
Tack ni som skrivit. Var det svårt att hitta med bil? Hade ni någon bra karta? Är det två broar man åker över och ska betala? Betalar man kontant då eller? Över sundet vet jag ju hur det går till. Vi tänkte köra på morgonen, komma fram och gå runt där och sova på hotell en natt, gå runt nästa dag och sen köra hem innan kvällen. Men jag vet inte om det är bättre att sova över i två nätter för man kanske är trött och inte orkar gå båda dagarna då man har åker bil. Jag har tänkt kanske 6000 kr för det, plus hyrbilskostnad och bensin men det kanske är för lite. Vi kommer ju inte äta på lyxiga restauranger utan typ hamburgare och frukt, kex o så kan man ju ta med hemifrån.
Jag skulle sova på hotell i två nätter, gärna tre. Man blir väldigt trött av att gå omkring på legoland (jag har varit på det i Californien) och jag skulle bli trött av att gå omkring på legoland och köra hela sträckan dit eller hem på en dag!
Det är två broar som du ska över, Öresund och Stora bält.
Här finns info om hur mycket det kostar att åka över dem och vilka alternativ det finns. Min bror (som bor i Skåne) har ett BroBizz kort som automatiskt registrerar när man åker över och så får man rabatt. BroBizz funkar både på Öresundsbron och Stora bält. Ibland kan man också få rabatter genom Legoland som gör att det blir billigare att åka över broarna.
Länkar till broarna
se.oresundsbron.com/page/21
www.storebaelt.dk/priserprodukter
På legolands sida finns beskrivningar om hur man kan ta sig dit.
www.legoland.dk/Visit/Directions/Directions.htm