• tinkerbell

folk som kör för sakta????

är på tok förbannad på alla dessa bilister som håller sig lågt under väghastigheten.okej att man inte vill köra över,men varför envisas man med att köra 60 på en 80 väg? eller 50 på en 70 väg,,varje förbannade mårgogn jag ska atill jobbet så har jag oturen att hamna bakom en bilist som kör som en blind,jag måste då ta risken att köra om då jag inte kan hålla mig på 60 då det är en väg på 80 sträckan,och väglaget är bra.denna väg brukade dessutom vara en 90 väg innan myndighetsjävlarna sänkte den.så den var fullt bruklig för att bli körd med en hastighet på 90....denna risken jag måste ta då jag ska köra om är ju att jag då får höja hastigheten över det tillåtna och därmed är de som håller sig under en större fara för allmänheten.åk med buss eller tåg om ni inte kan köra,,,,,,,

• Svar på tråden folk som kör för sakta????
  • såffan

va stressad du låter, det behöver vell inte ha något med att man inte kan köra att göra. Det kan vara fel på bilen, man kanske vet att det finns gott om djur på den sträckan eller så kanske man bara har gott omdömme?

• tinkerbell

jag har oxå gott omdömme men det innebär inte att jag kör 60 på en 80 väg,,,,

• tinkerbell

stressad är jag inte,,jag har god tid på mig när jag ska åka till jobbet,,men kan endå inte sluta att irritera mig på dessa förare,,lik väl som det finns en gräns för högsta tillåtna hastighet så säger det väl sig själv att man kan köra på den oxå...

• Smultronkyzzar

Jag håller med, jag börjar nästan fundera på om det är fel på min hastighetsmätare för att jag hamnar bakom såna hela tiden... Väldigt irriterande om man kanske är försenad till jobbet t.ex.

• kråkanbråkan

ja är ofta en av dom... förlåt men min bil är jävligt jobbig på vissa underlag.

• kvinnan47

Jag förstår din frustation, jag blir själv tokig när jag får en väglus framför.
    Förr blev jag oxtokig och kunde tuta på bilen framför så han flyttar sej och släpper förbi mej. Men det är faktiskt så att jag inte känar på det tidsmässigt mer än kanske några sekunder, så jag har tvingat mej själv att lugna ner mej men visst irriterad kan jag bli för det men det får aldrig gå ut över min bilkörning längre.
    Det händer så mycket olyckor så kör försiktigt !

• ElmaJ

Finns inte något som gör mig mer stressad än att komma bakom någon som ligger 20-10 km/h under hastigheten. Helt plötsligt bryts rytmen i trafiken och jag blir bara irriterad. Vet precis hur du känner TS har funderat om man inte kan införa det som finns på motorväg, att man inte får köra hur sakta som helst. (kommer inte ihåg hur det var men det fanns en undre gräns)
    Helt livsfarligt när man kommer körande och tror att framförvarande bil ligger i 90 och den i verkligheten ligger i 60 (japps har varit med om det). Snacka om tvär nit!

Tur att man är en uppmärksam bilförare, lite trött eller distraherad och det hade slutat i en krock.

• tinkerbell
    ElmaJ skrev 2009-10-09 10:43:40 följande:
    Finns inte något som gör mig mer stressad än att komma bakom någon som ligger 20-10 km/h under hastigheten. Helt plötsligt bryts rytmen i trafiken och jag blir bara irriterad. Vet precis hur du känner TS har funderat om man inte kan införa det som finns på motorväg, att man inte får köra hur sakta som helst. (kommer inte ihåg hur det var men det fanns en undre gräns)Helt livsfarligt när man kommer körande och tror att framförvarande bil ligger i 90 och den i verkligheten ligger i 60 (japps har varit med om det). Snacka om tvär nit!Tur att man är en uppmärksam bilförare, lite trött eller distraherad och det hade slutat i en krock.
    ja visst e det så,,att dessa väglusar inte kan åka kollektivt,,vad är meningen med en hastighet om den inte följs,även som lägsta tillåtna....
  • pingel

Klart att man reagerar lite när någon kör långsamt. Men jag brukar försöka ta ett djupt andetag och bara acceptera läget. Det kan finnas tusen anledningar till att någon kör långsamt, precis som såffan säger. Personen kanske letar efter en viss adress, eller ett ställe att stanna på p g a hysteriskt skrikande nyföding, har problem med bilen eller något annat.

Det kanske är första gången personen kör just den vägen (om det t ex är en slingrig 70-väg vet man inte alltid hur skarpa kurvorna är) eller dag 1 med körkortet. Jag brukar tänka att det i alla fall förmodligen finns en anledning och att det bästa jag kan göra är att hålla lite avstånd ifall han eller hon plötsligt gör någon konstig manöver

Jag tycker naturligtvis att det bästa är om alla kör i samma hastighet och försöker anpassa sig till övrig trafik, men man får ju ha lite överseende med alla som inte är lika perfekta som man själv är

• pingel

Förresten så kan jag ju tillägga att jag en nyårsafton hade en helt stirrig människa (alltså bil) typ två meter bakom mig när jag körde hem (i drygt 70 på en smal, obelyst 70-väg). Personen var uppenbart irriterad över att jag inte körde fortare. Anledningen till att jag höll rätt låg hastighet var att jag var orolig för att någon berusad människa plötsligt skulle ragla ut på vägen någonstans. Det ligger lite småbyar och enstaka hus längs vägen.

Morgonen därpå läste jag i tidningen att en ung kille blivit påkörd i vägrenen på en väg bara knappt en mil från oss. Han hade varit full och hamnat på vägen och blivit påkörd. Överlevde, men blev förlamad från nacken och neråt. Givetvis kan man inte lasta bilföraren för händelsen, men jag var glad att jag åtminstone tänkt tanken och varit uppmärksam och beredd att bromsa!

Svar på tråden folk som kör för sakta????