massa läskiga ljud för sig när hon sover
Har en flicka på tre veckor. När hon sover och innan hon somnar har hon massa läskiga ljud för sig. Hur sover era bäbisar? Är de lugna eller verkar de oroliga? Gör ljud eller inte?
Bara lite fundersam
Har en flicka på tre veckor. När hon sover och innan hon somnar har hon massa läskiga ljud för sig. Hur sover era bäbisar? Är de lugna eller verkar de oroliga? Gör ljud eller inte?
Bara lite fundersam
Min låter också som bara den när han sover. Kryper och vänder i sömnen.
Min kille gjorde massa konstiga ljud! Lät som en liten gris i bland, jag pratade med BVC om detta och tanten där sa att bebisar låter massor! :)
Grattis föresten!
mina liksom "pep" och småylade när dom sov och skulle somna! Lät ganska läskigt faktiskt.
Jag har två barn och de har sovit olika. Min äldsta sov mycket oroligt och vaknade ofta. Yngsta sov mycket lugnare och bättre men hon grymtade och gjorde lite ljud som jag mest tyckte lät mysigt. Varför tycker du det låter läskigt? Låter det som bebisen har svårt att andas? Är hon förkyld?
Ja jag tycker att det låter som om hon har ont eller att något besvärar henne. Men anledningen till att jag inte vänt mig till någon läkare är att hon är ju hur nöjd som helst när hon är vaken, så jag tror egentligen inte att det är någon fara. Men det är så skönt att höra andras tankar bara.
Förkyld tror jag inte att hon är men BVC-tjejen sa att hon ändå tyckte att jag skulle höja upp under huvudet när hon ska sova.
Min kille på snart 4 veckor låter med som en liten gris, han kväljer en massa med och låter jättetäppt i näsan när han sover. Men på dagen låter han inget alls
Ljuden kommer på grund av att luftvägarna inte är helt utvecklade än. Dom är mkt mindre än hos en vuxens.
När vår son va så liten så lät han massor, o läskiga ljud. Ibland lät det som om han inte fick luft. O än idag (10 mån) kan han låta så ibland, men inte alls så ofta.
I början vaknade man till vid lilla minsta o sov själv oroligt pga alla ljud. Men allt är o var som det skulle. Säkert inget att oroa sig för.
Det låter som ni beskriver precis så som min lilla tjej låter. Som sagt på dagarna är hon tyst när hon sover...