• querido

hängande svans (brott)

Märkte för en stund sedan att det är något annorlunda med min hunds svans. När hon står som vanligt brukar svansen alltid peka uppåt, men nu "hänger" den ner istället. "Böjen" är ca 10 cm fån svansroten. Jag tror inte att någon som inte känner henne hade märkt det ens, men jag såg det. Hon är som vanligt och den är inte öm men kanske lite svullen. ( Har ingen aning om hur det har uppkommit)
    Jag pratat med vet. och hon sa att jag skulle avvakta under helgen och att det nog inte var någon fara, men att komma in om hon får feber eller verkar påverkad.

Är det någon som har någon erfarenhet av detta? Någon som har hund med brott på svansen?

Tacksam för råd.

• Svar på tråden hängande svans (brott)
  • luckyme83

det kan vara vattensvans...

• querido

Tack! Beskrivningen stämmer in bra faktiskt. Hoppas att det går över!

• Aprilbebis 2010

Solklart att det är vattensvans!
    Det går över med vila och mycket värme!

• Haverist

Vår vovve fick först diagnosen vattensvans när hon hade hängande svans, men det visade sig vara analsäcksinflammation. Jag har för mig att hon fick antibiotika.

• querido

Tack för svaren! Hon har haft problem med analsäckstömningen, så kanske är det något sådant då? Det skall jag kolla upp om det inte försvinner nu i helgen. tack för att du nämnde det!

Svar på tråden hängande svans (brott)