• tintono

Partner och behåring vid PCO?

Dum fråga kanske, men jag måste få fråga. Hur har ni som lider av behåring till följd av PCO hanterat det här med att berätta för era partners..? Var de medvetena om problemet innan ni inledde en relation, eller är det något som ni fortfarande "döljer" för dem?

Kan tyckas vara en konstig fråga kanske, men jag har mycket kroppsbehåring pga min PCO och har nu träffat en man jag kan tänka mig inleda ett förhållande med. Jag har tidigare helt undvikit allt vad kärlek och relationer heter eftersom jag lider av så grava komplex på grund av allt hår...
    Är plågsamt rädd för att han ska tycka att jag är äcklig på grund av det här, men samtidigt känns det som att det vore lättare att få korten på bordet så han är medveten om problemet?

jag vill mest bara få höra er erfarenheter och hur ni har hanterat det om ni varit i samma situation!

• Svar på tråden Partner och behåring vid PCO?
  • viti

Tala bara om som det är, det är säkert inget problem för honom.
    Jag har PCO och har hår på halsen, en hel del av dem är tjocka, detta vet min man och han störs inte av det. Han vet dock att jag inte vill att han tar mig på halsen för jag vill inte att han ska känna dem.

• tintono

Tack för ditt svar!
    jag hoppas han inte har det, och har han det...ja, då var det väl inte menat. Det är ju som det är, och jag kan ju inte göra så mycket mer åt det än jag gör.
    Men det känns tröstande att höra att ni har en sån öppen relation och att han inte störs av det :)
    Man blir väl kanske lite skadad när man hela tiden läser och hör om hur "äckligt" det är med håriga tjejer...

• Knasten83

jag tycker också att du ska berätta det.

Jag har själv ganska mkt hår och berättade inte direkt för min sambo men eftersom han var med när jag fick veta att jag har PCOs så berättade jag och va mkt ledsen... kände mig oattraktiv och okvinnlig men han stör sig inte alls på det. Jag försöker att ta bort det men kommer det fram så gör det, han vet att det inte är ngt man styr över och älskar mig lika mkt för det.
    Som du själv skriver så är han ingen keeper som han inte tycker om dig lika mycket för att du har lite mer hår än nån annan!

lycka till!

• Barba Söt

Jag träffade min man innan jag märkte att jag var extra hårig... jag brukar be honom om hjälp när jag inte ser att noppa håret under hakan - så ja, jag har berättat det för honom Nu är det inte direkt speciellt mycket vi döljer för varandra... Det är kankse inget du behöver dra upp på första dejten, men en vettig man kan nog se förbi din hårighet (och jag skulle tro att du tycker den är värre än vad han gör).

• Legewiel

Samma här, jag var redan tillsammans med min sambo när jag fick veta att jag har PCOs så jag berättar det mesta för honom... Gäller ju egentligen allt i ett förhållande, förr eller senare måste man ju visa sig osminkad med skitigt hår också

Visst försöker jag ta bort de hårstrån jag inte gillar, värre känns det faktiskt med den hormonrelaterade acnen :/ Det om något får mig att känna mig oattraktiv och ful, en 25åring ska ju inte ha problem med acne mera.

Han säger iallafall att han inte ens märker mina små skavanker så det är ju skönt att höra!

Knappast något man berättar på första dejten men förr eller senare måste det ju fram i allafall.

• yousou

Ja precis men samtidigt är frågan hur länge ni har känt varann? Jag menar om det är ganska tidigt i relationen så kanske det inte är en bra idé men om ni e trygga med varann så GO FOR IT om han inte tycker om det så be han att dra åt helvete! du är värd en man som älskar dig för exakt allt du är och står för!
    VI TJEJER ÄR VACKRA ;)

Svar på tråden Partner och behåring vid PCO?