• Puzzgurkan85

Bo i Malmö så illa som det låter?

Hej!
    Jag och min sambo ska flytta ner till Malmö i årsskiftet. Det enda är att jag börjar bli lite orolig över allt jag hör. Det sägs att det är väldigt mycket kriminalitet, man ska aldrig gå ensam som tjej mycket misshandel osv. Är det verkligen så farligt? Snälla ni som bor i malmö, hur uppfattar ni det? Är ni alltid på er vakt?

• Svar på tråden Bo i Malmö så illa som det låter?
  • Sannalouise87

det beror helt på var du ska bo...men jag hade aldrig gått ensam som tjej i malmö.
    Bor i Lund, har bott i malmö, men skulle aldrig kunna tänka mig att bo i malmö igen eftersom där händer så mycket skit hela tiden...

• hallencreutz89

Jag bor i Lund och tycker det är att föredra om man har barn, men så ill a'är inte Malmö. Tycker det är en väldigt trevlig stad att bo i, sen beror det ju lite på vilket område man bor i också. Men man ska väl inte gå ut ensam på nätter oavsett var man bor egentligen

• karmasus

Jag har bott i Malmö hela mitt liv och det är inte så farligt som det låter.

Visst finns det ställen man inte ska gå ensam på nätterna, men det finns det i de t flesta medelstora/stora städerna.

Allt beror på var i Malmö man befinner sig.

Har man lite självbevarelsedrift så behöver man inte oroa sig.

sj'älv hade jag aldrig bosatt mig i Lund *fniss* (säger jag som urtypisk malmöbo )

• längtar och väntar

JAg har bott i Malmö hela mitt liv (förutom några avstickare till någon annan stad), och jag älsakr verkligen den här staden!

Jag är aldrig rädd när jag är ute och går själv även om det är sent! Är aldrig på min vakt direkt, håller väl i min väska, men det skulle jag gjort var jag än bodde..!

Välkommen till Malmö!

• längtar och väntar

Jag säger som någon annan i tråden, jag skulle aldrig i livet bosätta mig i Lund!

• Ukj

Har arbetat i Malmö och JA det är så jävligt som det låter....Hade aldrig bosatt mig där, jag hade aldrig gått själv heller och tillåter inte min man att gå själv på kvällarna. Jag är alltid på min vakt de få gånger jag är tvungen att vara där. Arbetar i Lund nu och känner mig aldrig rädd där.....

• SuzR

jag bor i malmö och jag har aldrig sett eller hört nåt. beror ju på var man bor men jag har hört folk säga att 'det händer så mycket skit' - men som sagt jag har aldrig vart med om något obehagligt. jag tar taxi hem om jag har varit ute men det skulle jag göra i vilken stad som helst. inte heller går jag igenom parker när det är mörkt och jag är själv men det skulle jag inte göra någon annanstans heller. vi bor i slottstaden vilket är en bra stadsdel, det är lugnt och tyst.

• SuzR

skulle aldrig bo i Lund. tycker det är såå tråkigt där, såvida man inte är student.

• Lyckogrisen

Jag är uppvuxen i Göteborg, har bott i Köpnehamn och nu bor jag i Malmö...med barn. Alla städer har sina ställen som inte är bra. För mig är Malmö en mysig liten stad. Jag går inte ensam i någon stad på natten. Använder man vanligt sunt förnuft är inte Malmö farligare än andra städer.
    Dessutom har Malmö ett fantastiskt utbud av kultur och otroligt fina parker samt stranden "mitt i stan".
    Välkommen till Malmö...en mycket trevlig förort till Köpenhamn ;o)

• Lejra

Har tidigare bott i Malmö och trivdes hur bra som helst och kände mig hur trygg som helst där, det var aldrig några problem. Skulle inte ha några som helst problem att flytta tillbaka dit i framtiden.

Svar på tråden Bo i Malmö så illa som det låter?