• Tazmania

Hur är det på Fuerteventura Corrolejo i januari?

Hejsan.
    Har boakt resa till Fuerteventura Corralejo i januari och undrar lite hur vädret kan vara där då.
    Kallt?
    Varmt?

Kram
    T

• Svar på tråden Hur är det på Fuerteventura Corrolejo i januari?
  • Deiia

När jag var där så var det mest soligt, 18-20 grader och blåsigt. Någon regnskur kom också.

Med andra ord inget badväder direkt. Se till att ha ett hotell med uppvärmd pool!
    Stränderna söder om Corralejo är väldigt vackra men blåsiga.

• Tazmania

Hotellet som vi bokat har uppvärmd pool ca 22 grader.
    Är det som svensk sommar ungefär.
    Graderna du angav var det i solen eller skuggan?

• Deiia

Hej igen T
    Vad bra med poolen!
    Graderna jag angav var i skuggan. Sitter man i lä så kan det vara riktigt skönt i solen.
    Som en lite kylig solig svensk sommardag kan man nog säga. (Det är inte alls samma värme som vid Medelhavet på sommaren.) Ta med jacka, för det behövs, i alla fall på kvällarna.

Hoppas ni får fint väder!

• sweetpea

Vi var i Corralejo i januari för några år sedan och hade otur med vädret - åskväder med hällregn och halv storm nästan hela veckan. Det blev en riktig deppsemester och dit åker jag inte tillbaka, trots att jag inser att det kan vara mycket bättre väder än så.

• Pyff

Å fy attans! Vi var i Coralejo i slutet av mars och det var svinkallt!! Alltså det var väl typ 19-20 grader i skuggan men den j**la blåsten gjorde ju att det var kallt ändå. Vi hade oxå uppvärmd pool men jag badade inte en enda gång på semestern och jag är inte speciellt mesig när det gäller sånt. Skulle aldrig åka tillbaka till Corralejo pga den attans blåsten, det blåste verkligen KONSTANT och jättemycket!
    Hoppas ni har mer tur än vad vi hade........

Svar på tråden Hur är det på Fuerteventura Corrolejo i januari?