• Feline

Barnrum med panel?

Ser inte så många barnrum med sådan där halv träpanel (bröstpanel?) längre. Är det bara att det inte är modernt eller är det opraktiskt på något sätt?

Såg en gång ett underbart flickrum här på familjeliv som jag förälskade mig i men jag har tappat bort det. Där hade de sådan där panel och ovanför hade de en randig blå-vit tapet. Allt var lite Madickeninspirerat och jag skulle så gärna vilja hitta något liknande att inspireras av nu när dottern kommer få ett eget rum. Vet ni någon sida med bilder som jag pratar om, skulle jag bli tacksam för en länk? Här på FL eller någon annan stans, spelar ingen roll.

• Svar på tråden Barnrum med panel?
  • LanaLee

Jag tror nog att det är modernt fortfarande, allt beror ju på om man gillar den stilen, eller om man ska 'mer plastig högblank stil' typ.

Jag tycker att panel är jättefint, och upplever att den verkar på väg tillbaka iom shabby chic och new england inspirerade stilen som är så poppis nu.

www.styleroom.se kan du se jätte-jättemånga fina barnrum, både med o utan panel

• Feline

Tack så mycket, men jag har redan letat runt på styleroom utan att hitta en sån lösning. Självklart måste där finnas flera, men jag tycker bara att jag hittar i kök och hall än så länge. Heter det något annat än bröstpanel när det rör sig om barnrum, kanske?

Svar på tråden Barnrum med panel?