• 3eyonmama

Pruttig frukt??

Kanske en konstig fraga, men dottern har varit ovanligt pruttig den senaste tiden och jag forsoker luska ut vad som orsakar magproblemen.. utesluter lite i taget och vantar och ser vad som hander. Imorse kom jag och tanka pa frukt, finns det nagon frukt som ger gaser??? har aldrig tankt tanken tidigare :) men den senaste tiden har hon blivit duktigare pa att ata frukt, ofta olika kombinationer av blabar, paron, apple, persika, hallon eller mango. Nagon som vet om nagon av dessa frukter kan ge gaser??

jatte tacksam for svar om nagon vet!

• Svar på tråden Pruttig frukt??
  • Hella Pella

Blåbär blir man hård i magen av. Äpple kan ge lite gaser eftersom det är lite hårdsmält, med annars är det mest plommon och torkade aprikoser som ger gaser.

• 3eyonmama

ar det sant?? vad synd! hon alskar paron! hmm kanske ska dra ner lite pa det da

• MammaTillDomFinaste

alltdå, har hon ont i magen då? jag menar, jag behöver inte ha ont i magen bara för att jag är gasig. tänkte bara så du inte slutar med det hon gillar. om hon bara blir gasig är de väl inga problem, men om hon har ont i magen är de ju en annan sak

• 3eyonmama
    MammaTillDomFinaste skrev 2009-10-11 19:41:34 följande:
    alltdå, har hon ont i magen då? jag menar, jag behöver inte ha ont i magen bara för att jag är gasig. tänkte bara så du inte slutar med det hon gillar. om hon bara blir gasig är de väl inga problem, men om hon har ont i magen är de ju en annan sak
    jo ibland far hon ont i magen, och ibland ar det bara gaser. Hon har alltid haft kanslig mage och blir latt gasig sa vi forsoker att bara ge henne mat som inte ger gaser. Men det har med paron hade jag ingen aning om, tur att man fragade. Hon gillar inte plommon och har ibland svart att bajsa, just darfor ger jag lite paron varje dag.

vad kan man ge annars som ar lite laxerande??
Svar på tråden Pruttig frukt??