• Anonym

Vad var det som kom ur baken på mig? OBS Känsligt!

Jag gjorde nr 2 häromdagen och ja, jag kollar toapappret efter varje tork för att se om det är rent osv.
    Så var det som ett rött chili/paprikaskal ( stort som en tiakrona ca ) som satt på toapappret och när jag torkade mig efter så blödde jag.
    Vad var det? Nån som vet?

Anledningen till att jag undrar är nämligen att jag haft otroligt mycket problem med nr2. Ibland diaree, ibland blod ( alltid klarrött dock ), kan inte riktigt hålla tätt jämt och ibland så ont efter att jag inte kan gå på timmar efter nr2.
    Var hos gyn som snabbt konstaterade att jag hade Lite hemorrojder och rådde mig att köpa receptfri salva.
    Ja, jag har hemorrojder sedan jag var 15 och aldrig haft dessa problem.
    Så jag blev lite förvånad över att han inte ens kollade insidan med tanke på de problem jag har.

Och nu det här.

• Svar på tråden Vad var det som kom ur baken på mig? OBS Känsligt!
  • Vicky83

Ring din vårdcentrel och ge dig inte utan undersökning! Sitter själv i samma sits just nu och kämpar för grundligare undersökningar. Det är inte lätt alltid och ibland vill man ge upp (vilket jag känner just nu...), men det är vår hälsa vi talar om. Vill du prata med någon om problemmet kan du skicka meddelande till min inbox.

Lycka till!

• Anonym (salva)

Ja du, jag vet inte vad det där va. Levrat blod?
    Det jag undrar är om du använt den där salvan? För jag fick själv en salva när jag hade hemorrojder och tyckte den gjorde underverk.
    Gå till en annan läkare för att undersöka dig igen, ordentligt.

• Anonym

Anonym (salva) skrev 2009-10-09 23:24:05 följande:

Ja du, jag vet inte vad det där va. Levrat blod? Det jag undrar är om du använt den där salvan? För jag fick själv en salva när jag hade hemorrojder och tyckte den gjorde underverk. Gå till en annan läkare för att undersöka dig igen, ordentligt.
    Nej, själva grejen var klarröd, nästan ljusröd. Och levrat blod blir ju mörkt.

Usch, jag har gått och varit rädd i ca 6 månader att det faktiskt är cancer, och så när jag väl vågargå till en läkare så kollar han inte ordentligt. Jävla idioter!
  • MizzTez

Men det var inte paprika då?? Eller tomat?? Kroppen har ju en tendens att inte smälta sånt så det kommer ut i samma skick som du skickade in det.. Samma med majs, poppcorn och jag har faktist skitit ut en champinjon!
    Kanske inte så kul att veta men jag trodde jag skulle svimma när jag av okänd anledning råkade kolla ner i toan innan jag spolade! Jo, förressten så var det inte en hel champinjon utan en från pizzan..

• Mandi74

När jag är kass i magen så smälter inte magen maten helt utan det kommer ut matbitar. Vad hade du ätit?

Är det så att det skulle vara från tamren det blöder så är det väldigt ovanligt att det kommer klar rött blod, oftast är det svart bajs som kommer då.

Man kan ha inre hemorrojder oxå som man inte se, det kan vara de som blöder.

• Guy

Jag tycker att det låter som osmälta matrester så som paprika. Det är riktigt hårdsmält för magen. Jag menar majskorn kommer ju ut hela ju!

Jag tror att du oroar dig i onödan.

Svar på tråden Vad var det som kom ur baken på mig? OBS Känsligt!