• Mingzhi09

Någon som har trillat under graviditeten?!

Är det någon här inne som har trillat/ "hoppat"/skadat sig under graviditeten men som det har gått bra för?

• Svar på tråden Någon som har trillat under graviditeten?!
  • SilverEmma

Jag trillade ner för trappan här hemma när jag var i åttonde månaden, det gick bara bra förutom att jag stukade foten ganska rejält.

Vilken vecka är du i? Är du orolig så prata med din BM eller läkare & be om att få bebisen kollad.

• Alis volat propriis

jag föll pladask på magen i sjätte månaden, åkte in till förlossningen och fick göra ul. de kollade så att inte nåt hade gått sönder (tydligen störst risk om moderkakan skadas, bebisen skall vara väl skyddad av fostervattnet). allt såg ok ut och bebisen skadades inte, men man vart rejält chockad och rädd.

• Stina25

Jag ramlade på magen mot en stenhäll när jag var i 7-8e månaden. Inga komplikationer.

• kittymi

jag va ute å gick me min 70 rotweiler när han fick för sej å sticka å ja hann inte släppa kopplet utan flög med å landa rakt på magen de gick bra ja blev bara öm i magen de är allt å ja va då i 7 månaden!! e nu i 8 månaden å de hoppar å skuttar så mkt så ingen skada skedd =)

• Spättan i Midgård

Jag ramlade med cykeln och fick styret rätt i magen när jag var i v34, fick åka in och ligga med ctg i 4 timmar för att kolla så att allt var okej med bebben, och det var det... Dom var mest oroliga för om moderkakan hade kunnat skadats...

• Santosha

Jag ramlade på cykeln när jag var någonstans runt v. 15, men det har gått bra såvitt jag vet - Pyret sparkar på och lever runt som bara den nu i v. 31.

• Mingzhi09

Skönt att höra att det har gått bra!

• Carkat

Jag trillade i vår trapp hemma i v 12. Fick "hjälp" i fallet av min 42-kgs tik som såg en liten liten öppning mellan mig och väggen i trappen och gärna ville hinna före matte ner. Fallet blev ganska rejält. I v 20 blev jag påkörd i bilen av en annan bil som körde minst 50 km/h. Bebisen har visat sig rejält livsduglig och jag hoppas innerligt att min "olyckekvot" är fylld! Olyckor händer även när man är gravid men en barnmorska jag träffade i samband med olyckan konstaterade att fostren är rejält skyddade inne i magen...

• lillypop

Jag föll i jobbet när jag väntade första barnet. Tror jag var i v.33 eller nåt. Stopplade på en sladd, lyckades vända mig så jag tog emot mig med armen, med den påföljd att ett ben sprack i armen, så jag fick gå med mitella ett par veckor. Men bebin klarade sig fint!:)

• SötFlöt

jag ramla när jag skulle uppför en trappa när det var halt, sedan krockade jag i vecka 37 med ett rådjur, men gick ju jättebra ändå

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Sirendes

Min sons före detta dagmamma ramlade från andra våningen (de höll på att bygga ett hus och hade inte satt in någon trappa) när hon var i åttonde månaden, själv blev hon medvetslös har jag för mig men barnet klarade sig hur bra som helst!!

Själv ramlade jag mitt på korsryggen alldeles i början när jag väntade första sonen, jag satt i min brors knä med ryggen utåt på en hög stol och vi busade, han tappade mig så att jag föll med nederdelen av ryggen rakt i hårda golvet, men det gick också bra. Dessutom hade jag en stor busig unghund som hoppade mot magen ibland genom hela den graviditeten, och nu andra gången hade jag en tvååring som klättrade på magen ibland och råkade sparka emot med benen osv, ramlade även pladask på magen en gång när jag skulle springa efter honom och snubblade..

Det verkar som att det mesta går bättre än man kan tro! Lycka till!

• AlwaysOnMyMind

Jag trillade omkull under en badhusvistelse i vecka 23, hade sammandragningar i flera timmar efteråt men annars gick allt bra.

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★
  • Kajak

Jag hoppade på den där populära hoppmatta.
    Då var jag 7e mån tror jag...
    Visst det känns konstigt att hoppa och att magen "följde inte med" riktigt...
    Men kul var det.

Sen har jag snubblat eller halka nerför trappan och "åkte" på trappan några steg...
    Magen mår bra men inte min baken!!! 2 strek blåmärke var det....

• Butikslager

Min kollega ramlade på självaste BF dagen.
    Det var halt ute och hon halkade baklänges och föll på ryggen.

När hon kommit hem gick vattnet.
    Men allt gick bra.

(Kanske ska föreslå det till dem som vill få igång förlossningen)

• Dr Mupp

Snubblade på mina kryckor som högravid (kommer inte ihåg vecka, men efter v 28 var det iaf) och föll pladask på mage. Inga komplikationer. Ringde förlossningen de sa bara att rör sig bebis och det inte börjar blöda eller få värkar är det ingen fara.

• kråka

har redan två busungar, och en tredje på väg, känns som magen får ta lite stryk då o då,igår råkade min femåring sätta sig på min mage flera ggr.:)

Svar på tråden Någon som har trillat under graviditeten?!