• Joico

Töja/lästa stövlar själv

Jag har köpt ett par stövlar som jag precis får igen. Men jag vill ha byxorna instoppade också (vad är annars meningen med stövlar )
    Alltså måste stövlarna töjas lite (lästa tror jag det heter?). Men jag vill inte lägga pengar på att lämna in dom till typ skomakare. Nej, det spelar ingen roll om det "bara" kostar 200spänn.

Det måste ju finnas något sätt att göra det på hemma, själv. Hur gör skomakare? Någon som har något tips på hur man kan göra? Dom är självklart i skinn. Behöver 1-2cm till

• Svar på tråden Töja/lästa stövlar själv
  • Joico

Men de va väl själva... va FL är lamt nu för tiden! Kom igen folks!

• puss

behöver också, kostar det 200?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • jessieC74

jag läste i en tidning häromdagen att man kan köpa ett spray för skinn stövlar och spraya på dom så dom töjer sej. tror det var bianco som sålde det

• puss
    jessieC74 skrev 2009-10-10 11:48:25 följande:
    jag läste i en tidning häromdagen att man kan köpa ett spray för skinn stövlar och spraya på dom så dom töjer sej. tror det var bianco som sålde det

perfa!!
  • Joico

Hmm.. ja.. Hittade på hemsidan

"STRETCH
    Stretches the leather to fit the shape of foot. Spray on the outside of the shoe and wear the shoe immediately. The heat from the feet helps stretching the leather. Allow to dry thoroughly while wearing. Repeat if necessary."
    www.bianco.com/collections/shoe_care/special_care.html

Frågan är var tusan man kan hitta detta i min stad, och framför allt vad det kostar?!

• puss

jag kan skicka en till dig när jag köper min.

• Joico

Åh va du är snäll (jag vet att det är en lip-gubbe men det är en värdelös gubbe, den ser ju ut som den pussas.. så vi säger att den pussas nu)

puss skrev 2009-10-10 11:53:38 följande:
    jag kan skicka en till dig när jag köper min.
  • puss

haha inga problem. jag ska ju köpa en, kan lika gärna köpa två.

• puss

inboxa adressen så fixar jag det nästa vecka.

• uniMog

fast annars så kan ni bara fukta och värma lädret och sen ha dem på er tills de är torra. Läder töjer sig/formar sig när det är varmt och blött

I can Cum Lauder
  • Joico

Haha näää men du behöver inte det heller! Kostar säkert multum också *snål* Tack ändå!

Jag funderar på att prova med en boll?som är lite större än stövelvidden...

Svar på tråden Töja/lästa stövlar själv