• callimero

Vilken tid, och på vilken dag har du fått ta Orgalutranet?

Är lite nyfiken då jag under flera försök tagit Orgalutranet på morgonen och Menopur eller Gonal som vanligt på kvällen men nu har min klinik ändrat till att Orgalutranet skall tas samtidigt som den andra sprutan kvällstid. De ansåg innan att det var bättre morgontid pga halveringstiden på Orgalutranet i kroppen men ar nu alltså ändrat på denna tes.

En annan ändring var att de alltid sätter in den på dag 6, tidigare har jag börjat allt fråna dag 6-9 beroende på blåsornas stl.

Hur gör de på era kliniker?

• Svar på tråden Vilken tid, och på vilken dag har du fått ta Orgalutranet?
  • emi

Jag tog orgalutran på kvällen för kliniken sa att det ungerar bäst under natten ?

• callimero

Aha Pimpiellan, till samma tid som stimulerinssprutan då? Sa de varför de ändrat?

• Pimpinellan
    callimero skrev 2009-10-10 12:43:56 följande:
    Aha Pimpiellan, till samma tid som stimulerinssprutan då? Sa de varför de ändrat?
    Jag gör ju inte korta numer,men vet av andra att de ändrat,men inte varför. Nåt skäl har de väl lika väl som mycket annat ändrats genom åren vad gäller IVF-behandlingar.
  • tulipanaros

Tog orgalutran samtidigt som puregonsprutan vid 20.00 på kvällen. Började på dag 5. Det var första gången jag provade korta metoden så jag frågade inte varför.

• Bengalen

Samma här, har alltid tagit Orgalutran samtidigt som Gonal-F på kvällen och alltid med början på stimdag 5

• Makerimanda

Hejsan!
    Jag ska börja med mina orgalutran på sprutdag 5... alltså dag 8 i menscykeln.
    Men på min klinik mäter man inte storleken förrens det är dags för ultraljudet inför äggplock.

• Makerimanda

Glömde skriva att jag tar den på kvällen samtidigt som min puregon.

• Vädur 78

Tog den på kvällen samtidigt med Gonal f och började på sprutdag 5(hade 8 sprutdagar totalt med Gonal)

CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Apolline

Tog Gonal-F på kvällen från cd2, började med Orgalutran på morgonen sprutdag 6. Sen Pregnyl på kvällen sprutdag 9.
    Tog alltså totalt Gonal-F i 8 dagar och Orgalutran i 4 dagar.
    Äggplock cd 12.

Svar på tråden Vilken tid, och på vilken dag har du fått ta Orgalutranet?