• Anonym (orolig...)

Ont i ländryggen och livmodern....?

Jag har väldigt ont i svanken (har ej haft det vid mina tidigare graviditeter). Är endast i v.4-5. Har oxå väldig molvärk i livmodern och det spänner oxå! Fler som har det? Är det vanligt? Känner inget annat, förutom att jag är mer kissnödig, och har humörsvängningar.
    I de andra 2 graviditeterna så va det första tecknen trötthet och illamående. Känner inget nu....
    Bara ont. Börjar bli väldigt orolig... Sen är det bara svaga streck på stickorna...
    Snälla någon?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 14:55
    Fler som är oroliga för mf, ma och utomkvedshavandeskap...?

Kanske vi kan följas åt och stötta varandra?

Ska på Vul imorgon och se hur allt ser ut. Hoppas på bra!

• Svar på tråden Ont i ländryggen och livmodern....?
  • Anonym

Vill inte skrämma dig på något sätt det hopaps jag att du förstår men eftrsom du frågar antar jag att du vill ha svar?

Jag har haft 2 tidiga missfall mellan vecka 5-6.
    För mig har det varit så att jag fått en smärta i ryggslutet/svanken som inte gett med sig, molande värk i nedre delen av magen och känt mig spänd och uppblåst i magen.
    Även svagt illa mående.
    Detta har pågått i 2-3 dagar och sedan har missfallen börjat med en svag ljusrosa blödning som sen har ökat.
    Bägge gångerna har jag fått bekräftat "tidigt" missfall av min läkare.
    Har inte behövts skrapas eller tablett behandlas, kroppen har tagit hand om det.
    Innan mina missfall har jag fött ett barn och efter mina missfall är jag nu gravid igen.
    Kan även säga att när jag grav testade innan dessa missfall fick jag bara svaga streck på testerna och det har jag inte haft vid dom andra graviditeterna.
    Att testerna blir svaga kan bero på ett begynnande missfall och då stiger inre Hcg nivån i den takten den borde.

Men om du har början till missfall eller inte kan bara en läkare bara svara på.
    Kontakta gyn akuten som tyvärr trologtvis kommer att säga att det är förtidigt att se något det är bara att avvakta.
    Men om du överdriver och säger att du inte står ut med smärtorna kommer dom ta in dig för ett VUL.

Håller tummarna för dig, det behöver ju verkligen inet vara början på ett missfall.

Kram

• Anonym (orolig...)

oj! Fler som varit med om det? Snälla! Kan ju inte få tag i nån nu under helgen och jag blir såå orolig, men vill verkligen veta hur det varit för er vid missfall eller om ni haft värk ändå?...

• siggy

Anonym (orolig...) skrev 2009-10-10 13:32:11 följande:

oj! Fler som varit med om det? Snälla! Kan ju inte få tag i nån nu under helgen och jag blir såå orolig, men vill verkligen veta hur det varit för er vid missfall eller om ni haft värk ändå?...
    hej kära du!! jag ska lugna dig regält!! jag har haft precis som du beskriver ont i nedredelen av ryggen, skitont o massor av mensvärk som varit så påtaglig att jag måste ligga o vila de första tre månaderna. ...

Men du! det är helt normalt. jag har klarat mig igonom graviditeterna o fött friska barn o nu är en till på väg är i v 11 nu o har på samma sätt även denna gång. var inte orolig. det är såå olika från person till person hur man känner lyckoönskningar!
  • Anonym

Måste bara säga det till dig igen:

DET ÄR SÅ OLIKA FÖR ALLA!!!!

Nu håller vi tummar för att allt är bra med dig och det lilla livet som växer inom dig.
    Precis som "siggy" sa så kan det vara så det känns i början av en graviditet.

Blir du för orolig så kan du alltid kontakta gynakuten men självklart är det bra om du kan hantera din oro och i så fall kontakta läkare när det blir vardag.

Ofta ser man inte ett hjärta slå för än i vecka 7 ungefär, ibland tidigare och ibland senare. Men det dom kan se på VUL är om allt ser "ok" ut för denveckan du är i.

Håller tummarna för dig!

Styrke kram till dig

• Anonym

Till dig Anonym "Orolig" TS:

Hur mår du och hur har det gått för dig?

• Anonym (orolig...)

Hej!
    Har haft ont nu hela tiden i både rygg och livmoder... Testade lite starkare igår morse. Men ringde gyn idag och fick tid för VUL imorgon!
    Hoppas allt ser bra ut! Är riktigt orolig...

• Anonym

Så har jag haft det under alla mina 5 graviditeter i början och fått till svar från barnmoska att det är vanligt när livmodern börja växa.

• Anonym

Ont i ländryggen och mer kissnödig?
    Urinvägsinfektion kanske?

• Anonym (orolig...)

Känns så konstigt att stickorna visar svagt och jag harså ont. I mina tidigare 2 har det visat starkt plus och jag har mått riktigt illa och supertrött... Kan det verkligen vara så stor skillnad...? Har ledig dag idag och är hemma och tar det lugnt.
    Spänner i brösten och känsliga bröstvårtor. Skönt iaf att troligtvis få det konstaterat att det iaf ser bra ut hittills, då ska jag sluta oroa mig och njuta! Hoppas...hoppas!

• Anonym

Håller självklart tummarna för dig!
    Hoppas att det går bra för dig imorgon.
    Om du vill så skriv gärna efter VUL hur det gick!

STYRKE KRAMAR

• Anonym (orolig...)

Tackar!

Kan tillägga att jag faktiskt gjorde en abort den 13 juli som misslyckades och jag blödde fram till den 15:e augusti då jag fick göra en skrapning. Blödde inget efter utan fick en blödning mellan 20-23 aug, som min mens ungefär. Började sen må väldigt konstigt. Va supertrött, mådde riktigt illa, yrslig och magen krånglade, precis som det känts vid de andra graviditeterna. Men jag testade negativt. Började äta järntabletter och mådde bättre, men hade inte fått min mens än. Så den 7:e oktober testade jag igen och det visade svagt plus...
    Tog ett test nu den 11:e igen och det hade blivit starkare...men har ändå konstat värk i mage och rygg och ja tuttar...

Finns det fler som testat svagt och vad hände sen?

Uppdaterar hur det gick imorgon på VUL!

Kan tillägga att jag ska på en arbetsintervju imorgon som jag troligtvis får. Direkt efter... Hoppas på dubbel glädje imorrn!!! Håll tummarna!

Ska bli intressant o se ungefär hur långt gången jag är också.
    Fler i början av er graviditet som är oroliga? Kan vi skriva och följas åt tillsammans?

• Anonym

Måste bara undra varför gör man en abort och strax efter blir gravid igen....var det fel på förra fostret?

• Anonym (orolig...)

Förstår att du undrar, men jag kunde inte behålla det av olika anledningar och det var absolut inte planerat. Skulle absolut behållit om jag kunde just då, såklart. Men nu är situationen helt annorlunda och jag och min man vill verkligen det här... Men jag förstår reaktionen.

• katarina85

behöver inte betyda det, jag hade också det och det är litre vanligt i en tidig grabiditet men tycker du ska prata med bm om du är orolig

• Anonym (orolig...)

va på vul. Fick veta att jag hade en ofarlig cysta på vänster äggstock, läkaren såg nånting i livmodern men dt va för tidigt att säga nått så vi fick tid för återbesök om 2 veckor... Gravtestet där visade bra positivt och hon sa att jag va i ca v.4.. Kändes lite bättre, men inte helt. Förän jag ser det lilla fjärta picka fint i livmodern.. Så bara vänta o se. Har fortfarande ont och brösten spänner och hormonerna är upp o ner! Får hoppas på det bästa!

Svar på tråden Ont i ländryggen och livmodern....?