• smulanjag

25 år, försökt bli gravid under 6 månader, någon som är i liknande situation??

Hej!

Är en tjej på 25 år, jag och min sambo har försökt att skaffa barn under 6 månader, men inget händer..=((, någon som är i samma situation som har lust att skriva av sig lite?, hade känts bra att ha någon att dela detta med!!.

• Svar på tråden 25 år, försökt bli gravid under 6 månader, någon som är i liknande situation??
  • kaksmulan

Just nu är jag inte i din situation, men jag har varit! Det tog oss 8 månader för att bli gravida första gången och då var jag 25 år. Jag hade verkligen trott att det skulle gå mycket mycket fortare och blev riktigt deppad av det hela. Men så plötsligt var det ett plus på stickan på BM-dagen!!! Jag trodde knappt att det var sant och så var 8 månader plötsligt inte så lång tid

Att försöka bli med barn under ett års tid utan att det händer något är inget konstigt. Det är faktiskt mer normalt än att det tar sig på en gång... Men hur man än räknar så är det liksom bara en ägglossning och ett samlag som behövs för att man ska bli gravid och det är bara tajmning som gäller. Ja, så länge man inte har något fysiologiskt fel då så man inte kan få barn. Men en sådan utredning brukar man inte börja med förän efter ett års försök.

kram och lycka till! Håll modet uppe!!

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • smulanjag

Tack för din uppmuntran!, jag försöker att slappna av å inte tänka på det, men eftersom jag är en liten pessimist så kan jag inte låta bli att oroa mig över att det är något fel på mig..=(, men jag ska försöka att tagga ner lite..;), å hoppas att det tar sig snart.. få prova med ägglossningsstickor denna månaden tänkte jag.. har ju inte en aning om jag har ägglossning el ej.., känner inte av den tror jag..=0..

• Tes84

Hej!!!
    Jag är i exakt samma sitts, jag är också 25 och jag och vi har provat i 6 månader nu utan att det har hänt något. Man läser om allt och alla, men det verkar vara välldigt olika! Så man kan väl inte gämföra sig med någon. Har BIM nu i veckan, e´ inte säker på vilken dag för de har blivit lite rubbat på sistonde, tänker nog på de för mycket...Har försökt slappna av lite på sistonde!!!Jag känner inte heller av min ÄL så jag provade stickor denna gången!!!

• EmOtob

Vi försökte i 2 år innan vi vart gravida och tyvärr sluta det i MF

Så nu har vi nyligen börjar bebis verkstaden på nytt och denna väntan är på gång på nytt igen .. Jobbigt och aldrig få en lycka..

Men hoppas plusset vill komma till oss snart

• smulanjag

ja att det ska behöva vara så svårt att bli gravid.. =(, längtar så!!, om man ändå va en sån person som inte oroade sig för nånting utan tog dagen som den kom men sån e INTE jag.., skönt att se att det finns fler som inte blivit gravida på 1:a försöket...

• Mizz

Precis samma situation här. 25 år och har försökt i 6 månader. BIM imorgon tis, hade typ några droppar blod i en flytning i förmiddags, sedan inget mer. Börjar tröttna på att det aldrig tar sig. Har väntat länge nog tycker jag. Det skulle passa så bra nu i tiden. Det passar bra in i vårt liv just nu.

• Tes84

ja, oro är efternamnet just nu......e´ nog mer påfrestande än vad man trodde innerst inne liksom...Trode nog att det skulle gå fortare liksom....Hade passat oss också bra i tiden nu!!! Vi får hålla tummarna för varandra!!!!;)!!!
    Ha de bäst!!!

• Noomin

Jag är i liknande situation som dig.
    Jag är 23år, slutade med preventivmedel i jan-08 har under den tiden fått ett mf (juni) samt en cysta som brast i livmodern för två veckor sen.

Har haft problem med livet "down under" i många många år, men nu är man ju "vuxen" och tycker att det borde ge med sig, men icke..

Det är nästan så man vill ge upp, började med p-piller igen och bara glömma allt.. När man nu inte äter något så går man ständigt runt med ett undrande, blir det plus den här månaden? Det tär på en..

• Monique

Me too! Fast jag är 28 då

Vi har försökt i 5 månader och ingenting so far fast vi kör med ägglossningsstickor och jag får massa skumma symptom typ varje gång ( ja ni vet, molande värk i magen, superömma bröst och annat som vanligen brukar vara tidiga grav symptom...) men so far no plus....

Men skam den som ger sig!

• me24

Hej!
    Jag är också 25och planerar att få en liten snart.Slutade med mina p-piller i september men varje månad kom mensen. Men i augusti så kom den inte, testade mig och jag trodde inte mina ögon, men efter en massa tester så insåg jag att jag äntligen var gravid, både jag och min sambo var överlyckliga att bli föräldrar. Men lyckan varade i 9 veckor då jag var in på vul och fick reda på att jag hade ma. Men det är bara att börja om, vi ger inte upp!!

Svar på tråden 25 år, försökt bli gravid under 6 månader, någon som är i liknande situation??