• Mom2006

Någon som har problem med ligamenten?

Jag är gravid med andra barnet i v. 20 och har börjat få ont i ligamenten.
    Någon annan som också har det och som har tips på vad jag kan göra för att underlätta smärtan...

• Svar på tråden Någon som har problem med ligamenten?
  • The Black Lady

Du menar foglossning? Ta kontakt med en sjukgymnast så får du hjälp!

• The Black Lady
    Mom2006 skrev 2009-10-10 12:34:22 följande:
    Nej jag menar ligament
    Ja, vid fogarna..? Då kallas det även foglossning....
  • Mom2006

Detta jag har problem med är ligamenten. Det är bukhinnan som ska spännas ut vid graviditeten, det kallas även växtvärk. Jag har inte ont i fogarna, det är något annat. Det hade jag med dottern och det är definitivt inte det.

• ÄngelnDennis

jag har haft sjukt ont i mina ligament sedan plus, smärtan har blivit värre och värre. Har ramlat ihop pga av smärta. Nu är jag i vecka 23 (22+5) och det finns kvar men inte alls lika intensivt och lika mycket.
    Kunde inte vända mig i sängen om nätterna så gjorde det ont..

Finns tyvärr inte så mkt att göra, du får tänka dig för när du reser dig och rör sig hastigt. Inte roligt alls..

• Mom2006

Än så länge har jag märkt att om jag använder linnen som sitter lite tajt om magen att det hjälper. Har varit iväg idag och köpt stödtrosor och sen har jag beställt ett stödbälte som även är bra efter förlossningen.

• Lillapyretgror

Hej, jag har haft ligamentsmärtor lite från och till. Mest var i v. 18-19. Är nu i v. 20 och har inte kännt något. Enligt min gravidbok är det vanligt i v. 18-24.

• sophieh

Jag är vi vecka 28+5 och har haft problem med ligamenten sen 1½vecka tillbaks, de är hemskt!
    Men det kommer och går.. När det väl kommer så kan jag inte ens gå, så fort jag vilar så går det bra men sen kan jag knappt röra mig :/

Riktigt jobbigt, hoppas de går över snart så jag inte har det tiden ut!

Försök vila och "lyssna på kroppen"

Svar på tråden Någon som har problem med ligamenten?