• LaTjej

Vad brukar du äta för pizza? Vilket pålägg?

Jag brukar alltid köra med en vanlig kebabpizza mums!!! Vad brukar ni välja för pizza och vad är där på? Vilken sås brukar ni välja? Brukar ni äta pizzasalladen?

Japp, sugen på pizza är jag .

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-10 14:43
    Nu menar jag i första hand köp-pizza inte hemmagjord

• Svar på tråden Vad brukar du äta för pizza? Vilket pålägg?
  • cajsasmamma

Jag kör med en vanlig kebabpizza jag med... men ibland (ytterst sällan) så tar jag en annan pizza...

• LaTjej
    cajsasmamma skrev 2009-10-10 14:45:26 följande:
    Jag kör med en vanlig kebabpizza jag med... men ibland (ytterst sällan) så tar jag en annan pizza...
    Vilken då?
  • cajsasmamma
    LaTjej skrev 2009-10-10 14:46:25 följande:
    Vilken då?
    Då bruka jag blunda och ta en annan bara... Händer att tom jag är lite vågad ibland ;)
  • lunkentuss

grekisk -med fetaost o vitlökssås o rödlök bland annat
    Pizzasalladen äter jag när pizzan e slut

• felizz

Tar alltid pizza utan vanlig ost.

Sen har jag på lök, oliver, paprika, fefferoni, kyckling, svamp. Inte alltid allt på samma gång ;) Ibland bara lök och paprika t.ex.
    Och så alltid fetaost på! Mums!
    Färska tomater är också gott på pizzan.

Och alltid tsatsiki!

Pizzasallad är inte gott..

• Grizelda

Det går i perioder. Ett tag var det kebabpizza med färska tomater, ibland blir det köttfärspizza för hela slanten, ibland bacon och svamp. Just nu känns det som om jag har gått varvet runt och är tillbaka på Quattro stagioni, som var en av de vanligaste sorterna jag minns från pizzans barndom, i Sverige alltså . Något jag inte ätit på länge är Flygande tefat-pizza, alltså två pizzor ovanpå varandra med fyllning emellan. Alltså ingen calzone, som i och för sig också är god. Mmmm... nu dreglar jag.

• Knasis

Fläskfilé, lök, banan, skinka, curry.. plus ost och tomat då..

Hoppas inte för mycket så mister du inte allt
  • Grizelda

Glömde säga, ja, jag äter pizzasalladen.

• Guy

Enbart vegetariskt här. Om jag har sås så är det vitlöksås och pizzasalladen.

• Tinnys

calzone special med pizza sallad.

Om jag gör hemlagad så har jag, skinka, salami, räkor, ananas, chaminjoner, ost, ruccula....

• Uncovered

oxfilé och bearnaissesås, med tomater, vitlök och fetaost och ägg :D eller en köttfärspizza med vitlök, tomater, fetaost och svartpeppar..
    eller en hawaii (= (funkar även den med vitlök, tomater och feta...)

• Therace

För 5-6 år sedan stack maken och jag ut varje fre/lör och åt pizza - meningen var att dra igenom det mesta av sortimentet eftersom maken enbart åt/hade smakat Capricciosa. Vi hann igenom de olika "sorterna" (typ skinka, köttfärs, tonfisk, kött, kyckling kebabkött, salami, musslor osv) iaf, men åt inte precis varenda variant. Han fastnade snabbt för min favorit, och har sedan dess knappt ätit något annat - skinka, ananas, banan och curry

Hans första kommentar när jag föreslog pizzan var dock "BANAN, på PIZZA??!! Blääääää!" och det har han förstås fått höra en del sedan dess

En annan god pizza jag ätit var med kyckling, ananas och jordnötter

• Therace

Just ja, och pizzasalladen äter jag i väntan på att pizzan ska bli färdig - om det inte är sån med majs eller annat i, det känns ofräscht eller vad man ska säga. Som att pizzasalladen har stått framme vid något salladsbord under "dagens lunch", sen har människor tappat olika grönsaker i pizzasalladen, som personalen sedan sparat och förpackat... Isch :-/

Svar på tråden Vad brukar du äta för pizza? Vilket pålägg?