• Fru E

vilka har blivit gravida utan hjälp efter 2,5 år?

Jag vill se om några blir gravida "av sig själva" efter lång väntan... 2,5-3 år... är hoppet ute, eller kan jag fortfarande troa på att vi ska bli gravida nån gång?
    Tack för svar!
    /Fru E

• Svar på tråden vilka har blivit gravida utan hjälp efter 2,5 år?
  • malin väntar

Jadå! Inte jag själv, men min kompis.
    De hade försökt jättelänge och sedan när de började bygga hus och hade fullt upp med det så blev hon gravid. Efter 5 år! Och nu är hon gravid igen. Sonen fyller 1 år i december och sedan kommer nästa bebis i april!

• Jola

Ett par kompisar till oss blev gravida av sig självt efter fyra års försök och tre misslyckade IVF försök. Helt otroligt och underbart!

• Emmiez

min syster hade försökt ungefär 2,5 år innan hon blev gravid, minns inte precis hur länge..

• Pico

En bekant till mig blev gravid efter 5 el 6 års försök, jag tror inte att de har fått hjälp men är inte helt 100.
    Själv har vi försökt i snart 3 år så jag vill oxå gärna veta.

• Fru E

ops, vad skönt att det var några i alla fall... Såklart inte kul att det tar tid för oss att bli gravida, men man känner sig lite ensam faktiskt... Ett litet hopp väcks hos mig... TACK! Det kanske finns fler?
    /Fru E

• Smilie

Jag har en väninna de försökte i 4 år, men sen jäklar satt det sig, nu har de en liten kille utan hjälp

• Bonneville

Vad roligt att läsa att det kan funka även efter flera år! Vi har försökt (aktivt) i två år i december och eftersom allt verkade okej enl. utredningen så har jag inte riktigt gett upp hoppet om att slippa ivf...

Har provat fertilitetsuträknare (finns på www.fertility.com/international/concern/Evaluating_Your_Fertility/Fertility_Calculator.jsp ) och fick följande resultat:

Based on your answers the chances of achieving a pregnancy without treatment will be calculated:
    3 months: 7.1%
    6 months: 13.8%
    12 months: 24.3%
    24 months: 36%
    36 months: 42.8%
    Although the average chance of achieving pregnancy increases with the number of attempts, the average chance decreases with age, especially after the age of 37.

Fyller iofs 37 i juni nästa år men kört är det ju inte!

• jess 2

Vi har försökt i ca 4 år och gjort 1 färskt försök+2 frysförsök och sedan fick de avbryta mitt 2a ivf men jag tog slutsprutan i alla fall så de 2 ägg jag hade lossade och vi försökte därför själva och nu e jag GRAVID i v18 så ge inte upp.
    Ha en fortsatt trevlig helg kram Jess

Svar på tråden vilka har blivit gravida utan hjälp efter 2,5 år?