• lillaemme

hård knöl efter 1 års vaccin

Vi var å fick 1 års vaccin nu i veckan som var..å idag kände jag en hård knöl på låret där han fick vaccinet! i insiktshålet lixom..ska ja kontakta läkare el e de fullt normalt?!

Han har aldrig fått så på dom andra vaccinationerna!

• Svar på tråden hård knöl efter 1 års vaccin
  • TMD

Vi upplevde samma sak när vår 1åring fått sin dos för nu 2mån sen och jag trodde det var läkaren som gav det som gjorde ett dåligt jobb. Sköterskan berättade nämligen att han inte brukade ge sprutor men att han övade sig den dagen. Nu när du beskriver samma sak blir jag mer fundersam dock.

• lillaemme

pratade med sjukvårdsrådgivningen precis!

Nu ska vi se om ja kan förklara..

dom sa att att bvc ssk stack å kom åt ngt litet blodkärl som sprack..helt ofarligt! sprutan ska ju lixom ner i muskeln..å då blev de en liten blodansamling som i takt med läkningen stiger uppåt!

Helt ofarligt å väldigt vanligt! Men skulle dock ha de under uppsikt ifall de blir ngn kraftig rodnad m.m...

• TMD

Ja okej. Då var det läkaren som gjorde ett dåligt jobb i mitt fall då

• Leora

Det är helt normalt, och ganska vanligt också. Båda mina killar har fått så efter en del vaccinationer.

• Hanna36

Det beror int epå att man gjort ett bra eller dåligt jobb, utan det kan bli sä när man får en vaccination. Hellt normalt!

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36
    lillaemme skrev 2009-10-10 19:09:42 följande:
    pratade med sjukvårdsrådgivningen precis!Nu ska vi se om ja kan förklara.. dom sa att att bvc ssk stack å kom åt ngt litet blodkärl som sprack..helt ofarligt! sprutan ska ju lixom ner i muskeln..å då blev de en liten blodansamling som i takt med läkningen stiger uppåt!Helt ofarligt å väldigt vanligt! Men skulle dock ha de under uppsikt ifall de blir ngn kraftig rodnad m.m...
    Nä, det finns ingen vaccination som ges i muskeln! Endast under huden.
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36
    Hanna36 skrev 2009-10-10 19:22:39 följande:
    Nä, det finns ingen vaccination som ges i muskeln! Endast under huden.
    var tvungen att kolla upp det, och jag hade visst fel. har dock aldrig h;rt talas om att man ger vaccination muskulrt.
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • lokis

När vi vaccinerade vår son sa dom att det kunde bli så ibland

• lillaemme
    Hanna36 skrev 2009-10-10 19:25:02 följande:
    var tvungen att kolla upp det, och jag hade visst fel. har dock aldrig h;rt talas om att man ger vaccination muskulrt.
    ne ja tänkte väl att du hade fel..annars har ja blivit väldigt förvirrad..
Svar på tråden hård knöl efter 1 års vaccin