• Runguska

Pysslig hobby sökes!

Hej hej!!!

Nu behöver jag hjälp. Jag måste bara pyssla med något, bryta av mot allt skrivande. Jag måste bort från datorn. Mina funderingar ligger på bland annat scrapbooking men även något sådant som att gjuta tennsoldater eller måla korgar kunde vara kul.

Jag ska bort nu i en dryg timme och efter det ska jag till bokhandeln och köpa något att pyssla med.

Snälla ge mig massor av tips på saker att göra, allt från hantverk till sömnad till samling av bokmärken!

• Svar på tråden Pysslig hobby sökes!
  • eyry

måla tavlor
    göra smycken
    göra alla julklappar
    decopage
    måla på glas
    virka sticka
    m.m

• Thursday

Åh, men pyssel som är så roligt!

Virka - man kan förutom vanlig virkning virka smycken av metalltråd och pärlor/stenar, superfint (jag lägger en bild på ett jätteenkelt halsband som jag gjort i mitt galleri)
    Sticka - så mysigt nu på hösten med fina sjalar och halsdukar och annat
    Trä pärlhalsband - finns fina satser på Panduro, känns helt rätt i höst
    Gör fina julkort med papper och stämplar/embossing - inte alls så svårt som det verkar
    Fixa ett fint fotoalbum med semesterbilderna/kattbilderna/barnbilderna

• Kiwis mamma

Lägga pussel! Minst 1000-bitars! Avslappnande och pyssligt.

• Dino78

Rekommenderar Decoupage. Jag fastnade direkt! Hur kul som helst och inte särskilt svårt. Dessutom billigt

• Runguska

Tack för alla tips. Jag satt här och kollade på pyssel.net då det ringde på dörren.

Det var brevbäraren med ett paket från ICA Bokförlag. Jag recenserar ju böcker och fick alltså tre böcker om målning!!! Helt perfekt, gissa vem som ska iväg och köpa färger nu genast. Om böckerna är bra kommer jag givetvis tipsa alla om dessa, men de är inte släppta i butik ännu så än är det ingen idé att jag säger något.

Åh vad underbart att kombinera en hobby med en annan!
    Och vilken glädje att få böcker till ett värde av 800 ungefär att recensera som dessutom intresserar!

Tack för alla tips, scrapbooking verkar fortfarande intressant och julkort vore också superskoj att göra själv!

• Runguska

Det kom ett brev också med posten, pengar tillbaka från Telia eftersom vi bytt leverantör. Kanske skulle jag ta de pengarna, nästan 200 och lägga på färger. Hihi, värsta flytet jag har idag, både böcker och pengar!

Borde jag köpa en triss?

• bylina

nåt som är superkul och inte alls särskilt svårt är sidenmålning. Låna en bok på bibblan och sätt igång. enda negativa är att materialet är lite dyrt.
    Annars är det kul med luffarslöjd och det är verkligen jättebilligt, åk till närmsta järnhandel/byggvaruhus och köp lite tunn ståltråd. Roligt, men man kan få lite ont i fingertopparna till en början.
    Absolut roligast tycker jag är silversmide, man behöver en del grejer och det är en fördel om man går en liten introduktionskurs. Kostar inte alls så mycket som man kan tro och du kan göra superfina julklappar, egna smycket mm. Behöver inte heller vara särskilt svårt. Där jag bor kan man gå en 10 veckorskurs för 750:-, det tycker jag är en bra investering i ny kunskap som kan bli en rolig hobby.

• sötäpplet

brodera!! Älskar att göra pyssliga julbroderier nu under hösten.

Dörrkrans! Pyssla i ordning en fin höstdörrkrans, sen i slutet av nov. är det ju dags för en julkrans! Du kan ju också göra och ge bort.

Stöpa ljus, göra geleljus.

Sy, kläder, dukar, gardiner osv. fantasin sätter gränserna.

Svar på tråden Pysslig hobby sökes!