• Lumina

Hormonrand = ett visst kön?!

Hej!
    Har hört att det finns en viss teori (och även forskning?!) om att hormonrand från naveln o ner till blygdben = att man väntar flicka, och hormonrand hela vägen (alltså över hela magen) ner till blygdben = att man väntar pojke.

Stämmer detta?!

Själv har jag iofs ingen hormonrand...

*Nyfiken*

• Svar på tråden Hormonrand = ett visst kön?!
  • Vickan I

Ingen aning, men hade rand över hela magen och fick också en pojke .

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Gizzz

Nej, det stämmer inte =)
    Vi väntar en tjej och jag har en rand hela vägen....

• Lumix

Väntar en tjej och har ingen hormonrand

• Lumina

okej, intressant...
    Jag har nämligen hört att det finns forskning om den här teorin. Det är inget jag själv tror på så mkt heller, har hört att oftare får hormonrand ju yngre man är, och själv är jag över trettio och har som sagt ingen hormonrand... Men det är kul o höra om era erfarenheter

• Allt går fort

jag hade rand hela vägen och ut kom en tös. fick den i v 13

nu i v 22 med lillebror har ja inte fått någon alls än!

• cid

Jag har haft rand hela vägen med båda mina barn (flicka och pojke) har ännu inte fått någon denna gång (vecka 23) och väntar en liten pojk.

• marsbebis

Jag hade rand från naveln och ner båda gångerna och det blev pojkar båda gångerna!

• HemmaHosSofi

Hade hormonrand "hela vägen" i förra graviditeten och fick en flicka.
    Är nu i v22 och har än så länge ingen.

• Valkyrian1

Hej! Jag har aldrig haft någon hormonrand, men min förra grav (den femte) fick jag faktiskt en. Den var från naveln neråt och det blev en flicka:).

• Alyssa

Hade en rand vid båda mina tidigare grav och jag fick en av varje, denna gång har jag ingen rand alls. vet ej vad det blir.

Svar på tråden Hormonrand = ett visst kön?!