• mammageno

    vad finn det kvar att testa?

    Hej

    Jag och min man har försökt bli med barn i över två år nu och jag har gått igenom de första testerna, utredning, gjort äggledarspolning, mannnens spermier är ok och således borde jag bli med barn men inte!
    jag blev gravid i maj men det blev mf. mina cykler är relativt regelbundna, jag får älstegring, men under tre dagar, och är osäker på om ägget verkligen släppt. bm säger att det gör de, eftersom jag blivit gravid....
    Jag hade symtomfri vaginos men den är behandlad nu och borde inte ge problem med fertilitet eller mf nu eller!?

    Är orolig att mitt kejsarsnitt med ruptur gett mig ärrvävnad...
    Eller behöver jag progesteron eller pergotime?

    Mina sköldkörtelvärden är ok men ligger runt 2 på TSH, borde jag begära levaxin för att komma ner i under 2!? en del hävdar att det behövs?

    Känns som om jag har allt som man inte skall ha för att förbli ogravid, (med undantag PCO) ursch...

    nu vet jag inte vad jag skall ta mig till, vad mer för tester kan vi göra?

    har inte kollat mina ägg om de är för hårt skal, inte om jag verkligen fått äggLOSSNING. Inte provat några hormoner...men skall prata med min gynläkare om ett par dagar om att få mer hjälp, men vill ha mer kött på benen. Så snälla ni hjälp mig om ni vet vad felet kan vara.

    PS
    jag är inte så oroad att det håller upp med det så säg inte det snälla, för jag har haft perioder då jag skitit i allt detta på riktigt men ändå inte blivit med barn, det är inget som jag tror på.

    tack och kram från mammageno

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-10 21:39
    ps jag har fått lite mens i omgångar och funderar på sammanväxningar, det är dock inte alltid.

    nu tex kom det ganska lite på dag 1 mycket på dag 2.dag 3 på dagen men inget på kv.dag 4 behöver inte skydd men har blodiga flytningar (brukar ha det i många dagar) om jag anstränger mig kommer det igen/mer även sex...ingen mensvärk

    förra ggn fick jag mer och även ont, mensvärk.

  • Svar på tråden vad finn det kvar att testa?
  • JAG är BÄST

    Jag ser dock att du har en doter, så det ska inte ha satt igång ditt immunförsvar.
    Men be din läkare testa dina NK-celler i blodet OCH i livmodern!!!!

    En fråga är du ofta förkyld?

  • mammageno

    Jag är immuniserad mot kell men det bara för en felaktig blodtransfusion när jag födde dottern, då jag fick en rift och förlodade blod vid kejsarsnittet.

    jag läste i aftonbladet om den som kan skapa problem när man fått en pojk, är det det?

    jag är väldigt sällan förskyld dock.

    jag läste just om aschermans sjukdom och det stämmer ju in på mig...måste be om koll av slemhinnan...

    snälla jag ber er puffar för fler förslag, jag har läkare som behöver pressas på för att få hjälp, om jag inte vet vad jag skall fråga fter kommer jag inte få hjälp.

    kanske skall tillägga att dottern är sex år och vi har kört oskyddat sedan hon var fyra, men riktigt aktivt i 2+ år...

Svar på tråden vad finn det kvar att testa?