Guacamole utan citron/lime?
jag är sjukt sugen på Guacamole MEN har ingen citron/lime hemma!
Kan jag göra det ändå?
jag är sjukt sugen på Guacamole MEN har ingen citron/lime hemma!
Kan jag göra det ändå?
Det enda som händer är att den blir lite mörk i färgen. Smakmässigt är det ingen skillnad.
Javisst, citronen är väl mest för att den inte ska missfärgas och bli brun? Men jag använder sällan citon när jag gör det här hemma och vi har
överlevt
Precis som de andra säger.
Men det är bara det översta lagret som blir lite brunt,rör man om innan servering så är det grönt och fint igen.
woho! tack :-d
Jag brukar improvisera rejält. Brukar blanda avocadon med lite fil och sedan ha i lite tacokrydda ;D tycker att det blir för fett med creme fraische. Fil fungerar super!
Jag hade i:
Avocado
gräddfil
salt och peppar
1vitlöksklyfta (stor)
pytte med ättika
Smakar UNDERBART!
Jag brukar köpa hem pressad citron/lime på flaska och ha hemma (de som finns vid drinkavdelningen :D) bra till mycket, marinader, soppa, pastasås, guacemole, drinkar, smaksätta vatten osv. Billiga är de också.
Mammut och Papput skrev 2009-10-11 13:24:32 följande:
For att komma in och vara "Froken Petig" sa vill jag bara saga att man INTE har graddfil/creme fraiche eller liknande i Guacamole.
Man far en god avokadorora om man anvander sig av mejeriprodukter, men guacamole ar det inte.
I en guacamole ar det smaken av fin, len avokado som ska framhavas och man har i salt, lime, lite tomat, lite finhackad lok och lite cilantro. Och jo, limen gor skillnad.
*Nu ar mitt petnogeri over *