• MollieN

Tips Sydafrika

Hej!

Är ny här på familjeliv men har följt lite olika trådar och tycker att så många har bra tips och råd. Vi har precis börjat att samla papper till SA och vill höra om det finns någon som kan ge lite bra råd?
    Hur ska vi tänka kring livsbok och det personliga brevet? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Tips Sydafrika
  • Nimbus

Det finns en yahoolista som du säkert kan få gå med i.
    Afrikalistan kallas den.
    Jag inboxar adressen till dig.

• MollieN

Tack för tipset! Försökte faktiskt registrera mig där i början av veckan men har inte fått "medlemsskap" än, eller hur det kallas. Hoppas att jag gjorde rätt iallafall.

• Penapöna

Tänk inte för avancerat när ni gör livsboken och brevet ska ni skriva från hjärtat. Stressa inte med att göra livsboken, se till att bli nöjd. Tänk hur ni vill ha det, vad vill ni visa. Sen har AC synpunkter när ni väl gjort den men ni måste inte göra precis som de säger.
    Vi tog rekord i att ta lång tid på oss att samla papper men nu är vi snart där nere och hämtar vårt barn.

Afrikalistan tar lite tid tyvärr.

• ViljaDrömma

Åh, den listan skulle jag oxå vilja gå med i. Ska alldeles snart börja samla papper till SA nämligen. Kan någon förklara för mig hur man kommer med i listan?

• Penapöna

Googla på afrikalistan så är kommer den upp överst på listan.

• MollieN

Penapöna: Bra tanke. Jag känner mig lite stressad eftersom jag vill få iväg det så fort som möjligt. Ska verkligen försöka att ta den tid som behövs.

ViljaDrömma: kul att det är någon mer som är pågång med papperssamlandet!

Svar på tråden Tips Sydafrika