Dr.Oetker tårtfyllning
Någon som har provat Dr.Oetkers tårtfyllningar?Vaniljfyllningen skulle passa min nästa tårta, om den är god.(Pulverform som man rör ut i mjölk.)
Ni som provat vad tyckte ni om den?
Någon som har provat Dr.Oetkers tårtfyllningar?Vaniljfyllningen skulle passa min nästa tårta, om den är god.(Pulverform som man rör ut i mjölk.)
Ni som provat vad tyckte ni om den?
Jag har provat både vaniljen och jordgubben och jag kan säga att jag blev besviken. Jordgubbsfyllningen var alldeles för söt och hade en lite konstgjord smak, vaniljen var i mina ögon mkt bättre MEN det är inget jag skulle köpa igen.
Det konstiga är att i tyskland så smakar den 1000 ggr bättre och det var därför jag köpte den, trodde den skulle smaka likadant här.
Men smaken är ju olika som tur är, så prova du.......det finns ju chokladsmak också och den har jag inte testat.
Mvh Suss
Har bara testat jordgubbssmaken. Inget att ha. Inte ens barnen gillade den. Klart konstgjord smak.
Tack, jag hade nog en misstanke om att den kunde smaka konstgjord.Har provat några andra "sådana" fyllningar som har smakat konstgjorda.
Jag vill ha en god vaniljfyllning, någon som har bra tips?( inte typ vaniljsås).
Kan du inte göra en fluff på vaniljkesella då?
Jag har faktiskt aldrig smakat någon kesella alls.Har läst att det används i bakverk. Varför inte.
Tror du det blir bäst med fluff eller kan man använda vaniljkesellan som den är till ett tårtlager?( konsistensen bör väl vara bra som tårtfyllning?)
Jag skulle nog allt ta ochgöra en fluff av det hela. Jag tyckte inte att den var så god som den var - men det är jag det. Konsistensen fungerar säkert. Prova - hur tokigt kan det bli:)
Jag provar, kan inte själv komma på någon annan vaniljfyllning.Och fluff blir ju sällan misslyckat.Tror det blir bra.Tack för tipset.
Ursäkta en novis men hur gör man fluff på vaniljkesella???
Vej ej vad jag har mitt recpet. Hittade detta på nätet:
Det brukar bli bra med ca 50 gr. godis till 1 dl grädde. 3 dl grädde och 150 gr godis brukar bli lagom till en normalstor tårta. Men det är jätteviktigt att grädden inte kokar det minsta. Då går det inte att vispa upp sen. Det är också viktigt att det är riktigt kallt innan man vispar den. Man ska alltså värma grädden och låta godiset smälta i. Om du delar godiset i mindre bitar och rör hela tiden så går det snabbare. Det bästa är att låta det stå i kylen över natten.